Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Skoda Kamiq 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • Eind 2019 bekeerde ook Skoda zich tot de kleine SUV, met de Kamiq. De Tsjechen kozen voor een behoudsgezinde esthetiek, zowel voor koetswerk als voor interieur, en dat bleef ook zo na de facelift voor 2023. Naar goede gewoonte binnen de Volkswagen-groep pakt de Kamiq uit met een degelijke rijhouding, dankzij ruime verstelmogelijkheden voor stuur en stoelen. Ergonomisch is alles weldoordacht en de binnenruimte is gigantisch voor dit segment, zowel voorin als achterin. Ook de koffer heeft een aantrekkelijk volume (400 liter), maar de moduleerbaarheid is hoogst klassiek, en een verschuifbare achterbank ontbreekt bijvoorbeeld.

    Rijden doet de Kamiq best aangenaam: zijn weggedrag is efficiënt en geruststellend. Het stuur is mooi nauwkeurig, maar biedt net iets te weinig feedback. Anderzijds is de ophanging vrij hard – zonder dat het echter ooit oncomfortabele proporties aanneemt. Als optie biedt Skoda nog een verlaagd sportonderstel aan, en omgekeerd, een pakket voor slechte wegen met langere veerwegen. Onder de motorkap kunnen klanten kiezen voor de 1.0 TSI met 95 of 116 pk en de 1.5-benzine van 150 pk. De 1.0 TGI van 90 pk op aardgas (CNG) staat ook nog in de prijslijst, al is die versie gezien de gestegen gasprijzen veel minder relevant geworden – temeer daar de gasreservoirs een flinke hap uit het laad­volume en de ­benzinetank nemen.

    De Skoda Kamiq scoort op alle vlakken goed, zonder daarom ergens echt uit te blinken. Typisch Volkswagen, zouden we zeggen... en ook het uitrustingsbeleid lijkt op dat merk geënt: Skoda dwingt de Kamiq-koper om in de lange optielijst te gaan snuisteren, met alle gevolgen van dien voor de eindafrekening.

  • Diesel

    • Manueel
    • 115 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 115 pk
    • 4.3 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 115 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 115 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 115 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 115 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Skoda Kamiq

Onze tests

Nieuws Skoda

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget