Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Subaru Solterra 2024

  • De Solterra is Subaru’s eerste volledig elektrische auto in Europa. Maar eigenlijk is het niet meer of niet minder dan een... Toyota. Deze imposante SUV is namelijk een kloon van de bZ4X, met uitzondering van de voorkant. Hij heeft een royaal en comfortabel interieur, met heel veel beenruimte achterin en grote, erg praktische opbergvakken tussen de voorstoelen. De kofferruimte is daarentegen vrij beperkt voor een auto van deze omvang.

    In tegenstelling tot de Toyota bZ4X wordt deze Subaru-kloon niet aangeboden met voorwielaandrijving, maar alleen met vierwielaandrijving, met dus twee elektromotoren, voor een totaal vermogen van 218 pk. De batterij van 71,4 kWh bruto is goed voor een officieel rijbereik van 450 kilometer, maar in werkelijkheid is het veeleer 350 kilometer. En het opladen via wisselstroom gaat trager dan bij de concurrentie, omdat de Solterra slechts een enkelfasige wisselstroomlader van 6,6 kW heeft. Subaru belooft binnenkort een driefasig exemplaar van 11 kW.

    In de bochten is de Solterra erg stabiel en hij brengt zijn vermogen op een natuurlijke manier over op de wielen, zonder schokken. Het gewicht van meer dan twee ton is alleen voelbaar via de schokdemping, die te hard is en iets stugger dan die van de bZ4X. De Toyota verbruikt ook minder stroom dan de Subaru, tenminste in zijn versie met tweewielaandrijving.

    Net als de bZ4X, waarvan hij is afgeleid, is deze Solterra een serieus en goed afgewerkt voertuig. Maar als we tussen beide klonen moeten kiezen, geven we de voorkeur aan de Toyota, omdat die ook beschikbaar is in een versie met voorwielaandrijving, die zuiniger en minder duur is dan de 4x4-variant die Subaru oplegt.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 218 pk
    • 465 km • 16 kWh/100km
    • 72.8 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 218 pk
    • 415 km • 18 kWh/100km
    • 72.8 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 218 pk
    • 415 km • 18 kWh/100km
    • 72.8 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Subaru Solterra

Onze tests

Nieuws Subaru

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget