Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Subaru XV 2019

  • Niet meer beschikbaar
  • Een tijdje terug hadden we het nog over de Impreza en zijn XV-afgeleide, ondertussen blijft bij ons alleen nog de tweede over. Eerstgenoemde maakte eventjes een comeback, maar is toch weer uit het aanbod verdwenen. Het commerciële potentieel was te beperkt, de iets avontuurlijker uitgedoste XV maakt nog net iets meer kans. De Subaru oogt niet onaardig, maar voor een van zijn grootste troeven moet je in het interieur zijn. De vrij lange wielbasis komt de binnenruimte ten goede, zowel voor de inzittenden als in de koffer. Het interieur is behoorlijk afgewerkt, maar de ergonomie blijft voor verbetering vatbaar. De uitrusting is rijkelijk vanaf het eerste afwerkingsniveau, ook wat de veiligheidsitems betreft.

    Met zijn stijve koetswerkstructuur, zijn nauwkeurige ophanging, zijn vier aangedreven wielen, zijn actieve differentieel en zijn precieze besturing vertoont de XV een zeer doeltreffend weggedrag. Het vermogen wordt via een vrij makke CVT-automaat naar de vier wielen gestuurd, Subaru biedt nog twee motoren aan. De atmosferische 1.6-boxer valt met zijn 114 pk een beetje licht uit, de hybride e-Boxer overtuigt meer. Die laatste is een tweeliter van 150 pk, bijgestaan door een 17 pk sterke elektromotor. Die laatste is in de CVT geïntegreerd en dient vooral om de boxer een extra boost te geven. Technisch gezien kan hij de auto ook kortstondig elektrisch aandrijven, maar dan enkel bij (zeer) lage belasting.

    De XV houdt vast aan het beproefde concept: een hoog veiligheidsniveau dankzij de vierwielaandrijving en de actieve rijhulpsystemen, samen met een verfijnd onderstel dat comfort aan plezier koppelt. De extra pit van de tweeliter is meer dan welkom.

  • Benzine

    • Continu Variabele Transmissie
    • 114 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 114 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Subaru XV

Onze tests

Nieuws Subaru

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget