Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volkswagen Polo 5d 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • De zesde generatie van de Polo kwam in 2017 op de markt en onderging in het voorjaar van 2021 een facelift, die hem zowel visueel als technologisch wat meer deed aansluiten bij de huidige Golf. Met zijn lengte van 4,07 meter is dit een van de grootste auto’s in zijn categorie, en de lange wielbasis vertaalt zich in een aangename binnenruimte en in een koffer met een aanzienlijk formaat. Het interieur is net als het koetswerk nog altijd sober gelijnd, maar past zich aan het digitale tijdperk aan. Zelfs de instapversie is standaard voorzien van een aanraakscherm (met een diagonaal van 8 of 9,5 duim) en een digitale tellerpartij (8 of 10,25 duim). De connectiviteit is uitstekend, waarbij ook onlinediensten mogelijk zijn – allemaal tegen klinkende munt weliswaar.

    Rijden doet de Polo niet onaangenaam, maar ook wat ‘Duits’, met droge reacties die op een slecht wegdek al snel oncomfortabel worden. Sinds enkele jaren wordt de atmosferische 1.0 MPI van 80 pk opnieuw als instapper aangeboden, met enkel een manuele vijfbak. De rest van het gamma bestaat uit drukgevoede motoren, waarvan de soepele en zuinige 1.0 TSI met 95 pk (manueel of DSG) of 116 pk (altijd DSG) het best bij deze auto past. De GTI met zijn 2.0 TSI van 207 pk is nog altijd op post, al blijft die sportieveling nog altijd de meest discrete hot hatch in zijn segment.

    De Polo haalt een goed rapport op de meeste vlakken. Hij is ruim, comfortabel, goed afgewerkt en technisch mee met zijn tijd: zowel wat veiligheid als connectiviteit betreft, lonkt hij meer dan ooit naar de Golf. Maar Volkswagen laat je wel stevig betalen voor al die kwaliteiten.

  • Benzine

    • Manueel
    • 80 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 127 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 95 pk
    • 4.8 l / 100 km
    • CO2: 121 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Aardgas

    • Manueel
    • 90 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 100 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Volkswagen Polo

Onze tests

Nieuws Volkswagen

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget