Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosport / Porsche 911 GT3 R Hybrid

Geschreven door Olivier Duquesne op 11-02-2010

Porsche gaat een hybride 911 inzetten in het FIA GT-kampioenschap. De GT3 R Hybrid zal worden voorgesteld in Genève. In plaats van door een batterij worden de twee elektromotoren gevoed door een kinetisch vliegwiel.

De Porsche 911 GT3 R Hybrid is een hybride auto die speciaal ontworpen werd voor de competitie. Twee elektromotoren van 60 kW drijven de voorwielen aan en komen zo de vierliter-zescilinder van 480 pk die achterin ligt, een handje helpen bij het uitkomen van een bocht of bij het inhalen. De hulp is tijdelijk want ze duurt maar 6 à 8 seconden en de rijder moet ze inschakelen. De kinetische energierecuperatie gebeurt door de dynamische remmen.

Er zitten geen batterijen in deze hybride 911, maar een geremd elektromagnetisch vliegwiel dat de energie mechanisch opslaat door middel van een aan 40.000 toeren per minuut draaiende rotor, zoals bij een dynamo. Het krijgt energie zodra de piloot remt, aangezien de twee elektromotoren dienstdoen als generatoren om de rotor te voeden. Deze wagen maakt zijn competitiedebuut tijdens de 24 Uren van de Nürburgring. Het hybridesysteem zorgt er ook voor dat het verbruik lager is, een voordeel bij uithoudingsraces. Deze technologie zou vervolgens aangepast worden voor de seriemodellen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten