Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Economie / Inschrijvingen juni 2008

Geschreven door Olivier Duquesne op 02-07-2008

Aan het eind van het eerste semester van dit jaar blijken VW, Opel en Renault in topconditie. Net zoals de hele automarkt, trouwens.

Er is nog nooit zoveel negatieve berichtgeving geweest rond de automobiel, en dan vooral rond de huidige brandstofprijs. Tegelijk blijven de verkoopscijfers hoge pieken scheren. In het eerste semester van dit jaar lagen ze 7,19 procent hoger dan in dezelfde periode in 2007. In juni werden 50.689 inschrijvingen genoteerd, wat 1,42 procent meer is dan in juni 2007. Febiac hoopt dat 2008 een "uitzonderlijk" jaar wordt, met een geschatte 520.000 inschrijvingen over het gehele jaar. De organisatie houdt echter wel een slag om de arm en zegt dat de cijfers zouden kunnen afzwakken in de tweede helft van 2008, omdat een groot deel van het succes te danken is aan de overweldigende start van het jaar met het autosalon.

In juni gaf de Belg de voorkeur aan de merken Volkswagen (5.583 inschrijvingen), Opel (4.779) en Renault (4.737). Peugeot valt van het podium in juni, maar blijft marktleider wanneer we de cijfers voor heel 2008 bekijken, met een marktaandeel van 9,97 procent (32.976 inschrijvingen). VW zit het Franse merk met een marktaandeel van 9,22 procent op de hielen. De meest opvallende vooruitgang boeken Mini, dat zijn inschrijvingen meer dan verdubbelde, Lada, Dacia en Subaru. In het nichesegment van de "pure" terreinwagens heeft Santana zijn omzet verdriedubbeld door drie in plaats van één auto te verkopen. Minder goed gaat het met Maybach (geen enkele inschrijving in 2008), Alpina, PGO, SsangYong, Bentley, Lotus en Lexus, die elk meer dan 20 procent achteruit gaan.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten