Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Polestar 7 wordt binnen 5 jaar in Europa geproduceerd

Geschreven door Frédéric Kevers op 25-11-2022

Volgens Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, zou de constructeur een eerste in Europa geproduceerde model hebben binnen de 5 jaar. Dat zou de Polestar 7 zijn, die misschien in Gent geproduceerd zal worden.

Polestar zet zijn uitbreidingsstrategie voort door ongeveer één model per jaar aan zijn gamma toe te voegen. Na de in 2022 gelanceerde Polestar 3, de Polestar 4 (2023) en de Polestar 5 (2024) zou het merk nog twee modellen moeten lanceren: de Polestar 6, een elektrische roadster afgeleid van het Polestar O2-concept, en de Polestar 7, waarvan we niet weten in welk segment die zal vallen. Thomas Ingenlath heeft echter al verklaard dat het de eerste Polestar moet zijn die in Europa wordt geproduceerd. Ter herinnering: de Polestar 2 en 3 worden geproduceerd in de Amerikaanse en/of Chinese fabrieken van de twee belangrijkste aandeelhouders van de fabrikant, Volvo en Geely.

Europa na China en de Verenigde Staten

Momenteel wordt de Polestar 2, het eerste in massa geproduceerde model van Polestar, geproduceerd in de Taizhou-fabriek in Luquiao, China, terwijl de grote Polestar 3 zal worden geproduceerd in China, in Chengdu, en in de Verenigde Staten in Charleston, South Carolina. De Polestar 4, een compactere crossover-coupé dan de 3, zal in China worden gebouwd in Hangzhou Bay, een andere productievestiging van de Geely Group. Ook de Polestar 5 - een vierzits, vijfdeurs GT - en de Polestar 6 - een high-performance elektrische roadster - zullen in Chongqing van de band rollen.

Maar Polestar wil ook in Europa produceren. De verkoopvolumes rechtvaardigen echter (nog) niet de bouw van een specifieke fabriek. In de wetenschap dat de Polestar 7 zijn platform zal delen met ten minste één Volvo-model, zou hij vanaf 2027 in een van de drie fabrieken van de Zweedse fabrikant - Zweden, België of Slowakije - worden geproduceerd, als we het ritme aanhouden van de lanceringen van Polestar met één nieuw model per jaar.

Aangezien het moeilijk voorstelbaar is dat Polestar zijn gamma verder naar boven uitbreidt dan de Polestar 3 en 5, zou de Polestar 7 een SUV kunnen zijn in het formaat van de Polestar 2 en zou de productie ervan dus kunnen worden toegewezen aan de fabriek in Gent waar de Volvo XC40 en C40 worden geproduceerd.

>> Lees ook - Polestar 3,4 en 5: overzicht, lancering en prijzen van de nieuwe EV-modellen

In termen van volume heeft Polestar zich ten doel gesteld om in 2022 50.000 auto's te produceren en tegen 2025 290.000 exemplaren te bereiken - voor zijn hele gamma - met de ambitie om met Porsche te concurreren op het gebied van prestaties en prijs.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten