Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Ex-CEO Aston Martin begint aan kunstmatige intelligentiebatterijen

Geschreven door Frédéric Kevers op 08-10-2020

Andy Palmer, de voormalige CEO van Aston Martin, gaat een nieuwe uitdaging aan bij InoBat. Het is een Slovaaks bedrijf dat het grootste productiecentrum wil worden voor batterijen met kunstmatige intelligentie (AI).

Na de lancering van de Nissan Leaf en de opening van 3 batterijproductiefabrieken te hebben geleid, voegt Andy Palmer zich nu bij het Slovaakse bedrijf InoBat om het eerste productiecentrum voor batterijen met kunstmatige intelligentie (AI) op poten te zetten. Het doel is om deze batterijen tot 10 keer sneller te produceren en op de markt te brengen dan in klassieke fabrieken.

Stap voor stap

Om dit doel te bereiken, is InoBat - met steun van Silicon Valley-directeur en venturekapitalist Faysal Sohail - van plan om in 2022 een R&D-centrum te openen en vervolgens te beginnen met kleinschalige productie voor specifieke toepassingen. Massaproductie zou daarna moeten volgen in 2024. Een uitdaging en een planning die de oude baas van Aston Martin hebben verleid: "Ik werd aanvankelijk aangetrokken door InoBat door, in plaats van direct een gigantische fabriek op poten te zetten zoals iedereen, het plan om klein te beginnen en AI te gebruiken om heel wat batterijcombinaties te doorlopen en de beste chemie te vinden voor elke toepassing."

Flexibiliteit

Het idee dat door InoBat en Palmer wordt verdedigd is dus om zich niet zomaar op de elektrificatiemarkt te stapelen door bestaande technologie en apparatuur te gebruiken voor een breed scala aan toepassingen, maar om een complexere aanpak te gebruiken qua voorbereiding, met een nadruk op het ontwerp en de flexibiliteit in de chemie van de batterij, de grootte van de cel of het gewicht om een geschikter eindproduct te hebben voor het beoogde doel van de geproduceerde batterijen. Daarmee kunnen aantrekkelijke producten worden aangeboden voor elke industrie, niet enkel die van de automobiel.

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten