Samenvatting Aspark Owl Roadster
- Nu ook als Roadster
- Oplage van 20 exemplaren
- 0 tot 300 km/u in 9,74 seconden
- Bijna 2.000 pk sterk
- Gewicht van 1,9 ton
Met de snelheidsrecords die eerst de Rimac Nevera en nu de Yangwang U9 verzamelen, zou je haast vergeten dat er nog een elektrische hypercar is die in staat is tot bloedstollende prestaties. We hebben het over de Aspark Owl, die je nu ook kan bestellen als Roadster. De Japanse autobouwer plant een oplage van 20 exemplaren. Reken op een 3 miljoen euro.

Razendsnel
Dat is een heleboel geld voor een supercar. Aan het prestatiepotentieel van deze Aspark zal het niet liggen. Het aandrijfgeheel van de Owl telt 4 elektromotoren met een systeemvermogen van 1.980 pk, waardoor de slechts 1,9 ton wegende Roadster in 1,78 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. En in 9,74 seconden van 0 naar 300 km/u, mocht je een landingsbaan in je tuin hebben liggen.

De topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 350 km/u, maar de grens van 400 km/u hoeft verder geen probleem te zijn. Verwacht geen gigantisch rijbereik, want de Aspark Owl houdt het bij een batterijpakket van 69 kWh. Zelfs al je traag rijdt, moet je na 250 kilometer op zoek naar een laadpaal.
Een Aspark is geen Bugatti. En een Owl geen Chiron, want er ligt geen verbrandingsmotor in de achtersteven. Er is dus ook geen geluid. Bovendien heeft deze Roadster een wat vreemd lijnenspel, wat zijn aantrekkingskracht geen goed doet... Deze Japanse hypercar is naast slim ook bijzonder snel, maar niet sexy.