Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Deze Japanse roadster is belachelijk snel, maar niet meteen moeders mooiste

Geschreven door Klaas Janssens op 27-11-2025

De nieuwe Roadster-variant van de Aspark Owl sprint in minder dan 10 seconden van 0 naar 300 km/u, maar heeft drie gigantische problemen.

Samenvatting Aspark Owl Roadster

  • Nu ook als Roadster
  • Oplage van 20 exemplaren
  • 0 tot 300 km/u in 9,74 seconden
  • Bijna 2.000 pk sterk
  • Gewicht van 1,9 ton

Met de snelheidsrecords die eerst de Rimac Nevera en nu de Yangwang U9 verzamelen, zou je haast vergeten dat er nog een elektrische hypercar is die in staat is tot bloedstollende prestaties. We hebben het over de Aspark Owl, die je nu ook kan bestellen als Roadster. De Japanse autobouwer plant een oplage van 20 exemplaren. Reken op een 3 miljoen euro.

Officieel: Aspark Owl Roadster (2025) - belachelijk snel, maar...

Razendsnel

Dat is een heleboel geld voor een supercar. Aan het prestatiepotentieel van deze Aspark zal het niet liggen. Het aandrijfgeheel van de Owl telt 4 elektromotoren met een systeemvermogen van 1.980 pk, waardoor de slechts 1,9 ton wegende Roadster in 1,78 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. En in 9,74 seconden van 0 naar 300 km/u, mocht je een landingsbaan in je tuin hebben liggen.

Officieel: Aspark Owl Roadster (2025) - belachelijk snel, maar...

De topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 350 km/u, maar de grens van 400 km/u hoeft verder geen probleem te zijn. Verwacht geen gigantisch rijbereik, want de Aspark Owl houdt het bij een batterijpakket van 69 kWh. Zelfs al je traag rijdt, moet je na 250 kilometer op zoek naar een laadpaal. 

Een Aspark is geen Bugatti. En een Owl geen Chiron, want er ligt geen verbrandingsmotor in de achtersteven. Er is dus ook geen geluid. Bovendien heeft deze Roadster een wat vreemd lijnenspel, wat zijn aantrekkingskracht geen goed doet... Deze Japanse hypercar is naast slim ook bijzonder snel, maar niet sexy.

 

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten