Samenvatting Honda Prelude-GT (2026)
- Raceversie voor de Japanse GT500-racerij
- 2 liter-turbobenzine van 550 à 650 pk
- Achterwielaandrijving, geen hybride
- Uit koolstovezel vervaardigde monocoque
De Prelude is terug als voorwielaangedreven sportcoupé met een hybride aandrijving en een slimme versnellingsbak. Hoewel het concept niet langer rijmt met de SUV-smaak van de gemiddelde autokoper, vindt deze Honda toch zijn publiek.

Het hoeft niet de verbazen dat de nieuwe Prelude vooral een wat ouder, door nostalgische gevoelens overrompeld clientèle weet aan te spreken. Maar dan kan verandering in komen.
Achterwielaandrijving
In afwachting van een Type R-variant met een scherper rijgedrag en meer motorvermogen, komt Honda alvast met een raceversie op de proppen. Die Prelude-GT gedoopte, voor de GT500-klasse gebouwde competitiewagen heeft naast zijn naam enkel het basisdesign gemeen met de straatversie.

Ze gebruikt de Honda Prelude-GT een uit koolstofvezel vervaardigde monocoque als basis, tussen de voorwielen ligt een 2 liter-turbobenzine die meer dan 600 pk op de achterwielen zet via een sequentiële versnellingsbak. In de Japanse GT Series neemt deze Honda het in 2026 op tegen de Nissan Z Nismo en de Toyota GR Supra.