Samenvatting Kia PV5 Chassis Cabine
- Derde PV5-modelversie, naast de Cargo en Passanger
- Met naakt chassis voor allerlei ombouwprojecten
- Als Standard Range (52 kWh) en Long Range (71 kWh)
- Vanaf 32.500 euro (zonder btw)
De voorzijde van de Chassis Cabine oogt zoals die van elke PV5, maar vanaf de b-stijlen oogt deze Kia helemaal anders. Van een koetswerk is geen sprake meer, je krijgt een naakt chassis waarmee je alle kanten uitkan. Zo zou je kunnen kiezen voor een klassieke laadbak met kiepfunctie, voor een foodtruck of baristabar, of voor een gekoelde module.

Uiteraard bouwt ook de Chassis Cabine op het zogeheten E-GMP.S-platform waarop elke PV5 staat. Die EV-basis gebruikt een 400V-architectuur die DC-snelladen mogelijk maakt aan maximum 150 kW. Kia voorziet twee batterijversies: eentje met 51,5 kWh en een Long Range van 72,2 kWh die in de loop van 2026 aan het gamma toegevoegd wordt.

Het rijbereik van de Chassis Cabine-versie hangt sterk af van de gekozen ombouw, maar weet dat de PV5 Cargo L2H1 (met accupakket van 51,5 kWh) ongeveer 300 kilometer haalt op een lading. Voor gedetailleerde prijzen is het nog te vroeg, Kia wil enkel kwijt dat je deze Chassis Cabrine zal kunnen bestellen vanaf 32.500 euro (zonder btw).