Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Land Rover Defender : stand van zaken

Geschreven door Olivier Duquesne op 02-07-2019

Binnenkort wordt de nieuwe Land Rover Defender onthuld, een debuut waar reikhalzend naar uitgekeken wordt. We weten dat de terreinwagen 3 koetswerkvormen krijgt en ook als hybride beschikbaar zal worden.

De autowereld kijkt reikhalzend uit naar de onthulling van de nieuwe Land Rover Defender, die wat hoger in de markt geplaatst zal worden. Dankzij allerlei internetlekken kunnen we ons nu reeds een beeld vormen van hoe de iconische terreinwagen eruit zal gaan zien. We weten dat het koetswerk drie varianten krijgt: de 90 (4323 mm), de 110 (4758 mm) en de 130 (5100 mm). Die laatste twee hebben dezelfde wielbasis (3022 mm), die van de 90 is wat korter (2857 mm).

Naar keuze

Land Rover biedt de Defender in verschillende configuraties aan, bestemd voor 5, 6 of 7 plaatsen afhankelijk van de gekozen lengte en het gewenste afwerkingsniveau. Er zullen 5 uitrustingsniveaus op de markt worden gebracht: Standaard, S, SE, HSE, HSE en X. Het rustieke karakter van het voertuig krijgt een premium randje, zoals blijkt uit de keuze van bepaalde accessoires: grote koplampen, elektrische stoelen, multimediamodule met aanraakscherm, digitaal dashboard, 20-inch wielen, ...

Diesel, benzine en plug-in hybride

Land Rover biedt verschillende motorisaties aan. Zo zijn er 3 dieselvarianten gepland: de D200 en de D240, aangedreven door een 2 liter-viercilindermotor van respectievelijk 200 en 240 pk, en de D300 met een 300 pk sterke zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter. Daar staan twee benzineversies tegenover: de P300 en de P400. De eerste is een 2 liter-turbomotor van 300 en de tweede een eveneens drukgevoede 3 liter-zespitter van 400 pk. Tot slot is er de P400e, die de 2.0 op benzine koppelt aan een elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 404 pk.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten