Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Maakt Pininfarina de Honda NSX (nog) mooier?

Geschreven door Klaas Janssens op 04-12-2025

Met de hulp van Pininfarina waagt JAS Motorsport zich aan een restomod van de Honda NSX. Maar maakt die Italiaanse transformatie de Japanse sportwagen ook mooier?

Samenvatting Honda NSX "Tensei"

  • Ontwikkeld door JAS Motorsport
  • Ontworpen door Pininfarina
  • Tensei = Japans voor 'wedergeboorte'
  • Midscheepse V6 blijft behouden

De originele Honda NSX geldt als een van de knapst vormgegeven sportwagens uit de nineties. Toch vond JAS Motorsport het nodig om, meer dan 35 jaar na de lancering, wat verbeteringen aan te brengen. Nu hebben de Italianen wel enig recht van spreken, want dankzij de autosport onderhouden ze al decennialang een hechte band met de Japanse constructeur. Bovendien gingen ze voor hun restomod aankloppen bij Pininfarina.

Honda NSX TENSEI JAS Motorsport / Pininfarina

Wedergeboorte

Die restomod krijgt de naam 'Tensei", wat Japans zou zijn voor 'wedergeboorte'. Pininfarina blijft trouw aan het originele lijnenspel, al krijgt het hier volledig uit koolstofvezel vervaardigde koetswerk wel wat gladdere vormen en dikkere billen - nodig om de grotere en bredere velgen onderdak te geven. Ook de met obligate ledverlichting gezegende voor- en achterkant ogen net iets strakker.

Honda NSX TENSEI JAS Motorsport / Pininfarina

Over de mechaniek die onder het verfijnde koetswerkontwerp schuilt, wil JAS Motorsport nog niets kwijt. Enkel dat de midscheeps gemonteerde, aan een manuele versnellingsbak gehangen V6 van het donormodel behouden blijft. Al zou het ons verbazen dat het hoogtoerige blok geen extra vermogen zou krijgen. Ook het onderstel zou een hedendaagse make-over krijgen.

Nodig was het niet, een restomod op basis van de Honda NSX. Maar op deze manier moet het kunnen.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten