Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Toekomstige Volkswagen Golf: alle details

Geschreven door David Leclercq op 21-10-2016

Binnen drie weken zal Volkswagen de facelift van de Golf onthullen. We weten ondertussen al iets meer over de aanpassingen die zullen worden voorgesteld.

In minder dan drie weken zal Volkswagen de gerestylede Golf voorstellen. Een belangrijke gebeurtenis voor de constructeur die zowat overal de referentie is met dit model dat al meer dan 40 jaar wordt verkocht. In 2019 zal deze facelift op zijn beurt vervangen worden door de Golf 8.

Vooral het interieur

De stilistische aanpassingen zullen eerder subtiel zijn. Bepaalde bronnen vermelden hooguit een hertekende bumper, nieuwe koplampen en achterlichten met diodes. Ook nieuwe velgen zullen in de catalogus worden opgenomen. Het is vooral in het interieur dat de belangrijkste veranderingen zullen opduiken. Volkswagen zal immers de Virtual Cockpit van de Passat aanbieden, met een te personaliseren schermpje en een hoge definitie. In dezelfde gedachtegang zal ook het infotainmentsysteem worden aangepast: de luxueuze versie krijgt een breed scherm van 9,5 duim en een 16:9 formaat, waarmee de Golf R al uitgerust is, zoals bleek op de Consumer Electronics Show eerder dit jaar.

Semizelfrijdend, maar geen 1.5

De rijhulpsystemen zullen trouwens van de Passat worden overgenomen, zoals de file-assistent die zelf de auto tot een snelheid van 60 km/h afremt. Daarentegen werd, voor wat de aandrijving betreft, de drukgevoede 1.5-dieselmotor uitgesteld. Het blok, waar nochtans erg naar werd uitgekeken, zal dus geen plaats onder de motorkap krijgen. De 1.0-driecilinder zal dan weer wel van de partij zijn, net als de 1.2 en de 1.4 TSI.

Ook bij de GTI

De GTI-versie zal ook de drukgevoede 2.0 behouden en heeft nog altijd twee vermogensniveaus (220 en 230 pk) terwijl bovenaan in het gamma het er voor de Golf R naar uitziet dat hij deze keer meer dan 400 pk kan ontwikkelen, zoals de conceptcar R400 deed suggereren op het salon van Peking in 2014. Ten slotte zal de oplaadbare hybride Golf GTE zijn gecombineerd vermogen met een paar paardjes verhoogd zien, ongetwijfeld om er even krachtig dan de Passat GTE uit te komen. De gerestylede e-Golf werd al onthuld, tenminste toch het technische gedeelte: er is keuze tussen een batterij met een energiedichtheid van 24,2 of 38,5 kWh.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten