Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 136 A : Emotie en ratio

Het directe stuur en de ideale gewichts­verdeling maken van elke bocht een feest.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Aan troeven ontbreekt het de Giulia zeker niet. Alleen een test van een fiscaal interessante variant van de 2.2 JTDM (136 pk) liet nog op zich wachten. Net als de BMW 3-Reeks en Jaguar XE kan de Giulia besteld worden met de ZF-achttrapsautomaat 8HP70. De werking van die zachte en snelle versnellingsbak is vrij van kritiek: het is niet nodig je toevlucht te zoeken tot de hendels aan het stuur (een optie van 300 euro) of tot de versnellingspook. En dat is goed nieuws, want die laatste voelt allesbehalve aangenaam aan, met zijn harde en slecht afgewerkte kunststoffen. Ons testexemplaar bleek stiller dan de handgeschakelde versie en bleek ook comfortabeler, zonder daarbij meer te verbruiken aan de pomp: reken op 6,4 l/100 km wanneer je af en toe het potentieel van de motor benut. En het zou jammer zijn dat niet te doen... 
Het directe en nauwkeurige stuur en de ideale gewichtsverdeling (50/50) maken van elke bocht een feest. En deze versie is dan wel net als de andere versies van de Giulia niet perfect afgewerkt, maar het royale koppel (380 Nm) dat beschikbaar is van bij erg lage toeren, tovert net als de perfecte spreiding van de versnellingsbak opnieuw een glimlach op het gezicht van alfisti, die al te lang in de kou bleven staan.

  • Weggedrag, direct en nauwkeurig stuur
  • Koppelrijke motor, aangename automaat
  • Geslaagd design
  • Afwerkingsdetails (harde en weinig krasbestendige plastics)
  • Hoge basisprijs

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulia

Geschreven door op