Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai i30 Wagon : Extra volume

Aangezien 40 procent van de verkochte i30’s van de vorige generatie een Wagon was, is het maar logisch dat Hyundai opnieuw met een breakafgeleide komt van zijn populaire middenklasser.

22.489 €
  • Score redactie 15.22/20

Overzicht :

Onder de noemer ‘Road to 2021’ wil Hyundai niets minder dan binnen enkele jaren de grootste Aziatische autoconstructeur in Europa zijn. Om die ambities waar te maken wil het Koreaanse merk tegen 2021 maar liefst dertig nieuwe modellen en afgeleiden lanceren, te beginnen met deze breakversie van de nieuwe i30, maar ook de vijfdeurscoupé op basis van de i30, die Fastback gedoopt werd (zie kader), en de opwindende hot hatch i30 N (zie News vooraan in dit nummer). Maar eerst is het dus de beurt aan de Wagon, die zoals alle recente Hyundai’s ontworpen en getekend werd in het Duitse hoofdkwartier van het merk. Dat levert hem een Europese look op, die op de dynamische snuit na wel vrij passe-partout is. Uiteraard gebruikt de i30 Wagon dezelfde technische basis als de berline, inclusief de wielbasis (2.650 millimeter). Zijn flink grotere lengte (4.585 tegenover 4.340 millimeter) zit hem dus volledig in de achteroverhang.

Dat maakt dat de Wagon voor de inzittenden niet ruimer is dan de vijfdeurs (je zit voorin ook vrij hoog, toch in de exemplaren met elektrisch verstelbare stoelen), maar dat je wel een pak meer bagage kunt meenemen. Dat is trouwens ook het geval in vergelijking met de vorige i30 Wagon, want het koffervolume ging van 528 naar 602 liter met de achterbank rechtop en van 1.642 naar 1.650 liter wanneer die is neergeklapt. De functionaliteit werd evenmin uit het oog verloren. Niet alleen is een neerklapbare achterbank in twee ongelijke delen altijd standaard, maar dat geldt ook voor een dubbele kofferbodem, haakjes in de flanken om boodschappentassen aan te hangen, een 12-voltstopcontact in de laadruimte en een scheidingsnet voor wanneer de achterbank is neergeklapt.

  • Algemeen comfort-weggedrag
  • Europese look
  • Functionaliteit
  • Weinig opvallende verschijning
  • Stuur nog niet op niveau
  • Hoge plaatsing voorstoelen

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i30

Geschreven door op