Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Renault Mégane F1 Team

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Mégane RS F1 Team viert de achtste F1-wereldtitel van Renault, met een specifieke opsmuk en een geoptimaliseerde motor, maar vooral met een sperdifferentieel.

Prijs
NB

Het sperdifferentieel is aan een comeback bezig. Bij Mazda (3 MPS), Alfa (147 en GT 1.9 JTD 150 Q2) en nu ook bij Renault, met de Mégane RS F1 Team. Dit attribuut bij uitstek voor iedere sportieve auto transformeert een beperkt vermogen op de testbank in een flinke dosis rijplezier op de weg, in tegenstelling tot bij veel andere auto's tegenwoordig, waar dat bruikbare koppel stevig verminderd wordt door een castrerend (motorsturing) en inconsequent (warmte die geproduceerd wordt door het afremmen van het doorslippende wiel) antispinsysteem. Maar hoewel de RS F1 Team zonder enige twijfel de sportiefste en bijgevolg ook de leukste Mégane is waarmee we ooit hebben mogen rijden, blijft hij erg duur in vergelijking met zijn recentste rivalen, zoals de Mazda 3 MPS (27.999 euro, 260 pk, 280 Nm), die nochtans beter presteert.

In dit artikel : Renault, Renault Mégane

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker