Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Maserati Grecale Trofeo (2022) - in detail

In het kort

  • Interieur
  • Technologie
  • Onderweg
  • Budget
Maserati Grecale Trofeo (2022) - in detail
Conclusie / Maserati Grecale Trofeo (2022) - in detail

Lag het aan het drukke herfstverkeer, het expliciete verbod op prestatiemetingen vanwege Maserati of het feit dat we nauwelijks drie dagen over de testwagen konden beschikken? Wat er ook van zij, de Grecale is er op die korte tijd niet in geslaagd om écht onder ons vel te kruipen. Bovendien is de Trofeo in zijn Comfort- en GT-standen te gekneveld om kleine openingen in het verkeer uit te buiten, waardoor je eerst naar de juiste setting moet zappen om een adrenalinekick te krijgen. De opdracht om een praktische SUV met een (naar Maserati-normen) aanvaardbaar verbruik en ultieme sportwagenprestaties te verenigen, is dus een stevige spreidstand gebleken. In landen zoals Italië en Duitsland zal je de Grecale allicht vaker kunnen loslaten, maar in België zou de elektrische Folgore-versie weleens beter tot zijn recht kunnen komen.

Je kan het volledige testbericht lezen in ons e-magazine. (n° 1115)

Tests

Onze tests