Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Range Rover Evoque P200 : Meer Range Rover dan ooit

Overzicht :

In het kort

  • Rijdynamiek

    Het P200-label verwijst naar de 2.0 Ingenium-turbomotor, die zijn sporen al heeft verdiend binnen de Jaguar Land Rover-groep, en hier 200 pk en 340 Nm levert. Deze veelzijdige motor zit de Evoque als gegoten dankzij zijn soepele karakter en relatieve discretie. Hij wordt standaard gekoppeld aan de ZF-negentrapsautomaat. Een aangenaam geheel, ondanks af ten toe een aarzeling bij de hernemingen. Of ligt dat aan het microhybridesysteem?

  • Veiligheid

    Elke Evoque beschikt standaard over zes airbags – frontale, laterale en gordijnairbags – en een zevende airbag die onder de motorkap schuilt om voetgangers te beschermen bij een aanrijding. De automatische spoorassistent is eveneens standaard, net als de slaperigheidsdetectie voor de bestuurder. Snelwegrijders kunnen opteren voor de snelheidsregelaar met automatische afstandsbewaring (2.817 euro, Driver Assist Pack).

  • Comfort

    Met de elektronisch gestuurde schokdempers van het Adaptive Dynamics-chassis (1.164 euro) rijdt de Evoque aangenamer dan voorheen. Het wegcontact is erg zacht en het interieur voelt aan als dat van een echte Range. De lederen stoelen van ons testmodel zaten aangenaam zacht en garandeerden ondanks hun gebrek aan zijdelingse steun wel een goede rijhouding. Ook de fraaie aankleding en degelijke afwerking van onze R-Dynamic S verdient een speciale vermelding.

  • Praktische kant

    Net zoals de andere Range Rovers heeft de Evoque deuren die de volledige onderkant van het koetswerk bedekken. Zo maak je nooit je broek vuil bij het in- of uitstappen, zelfs niet wanneer het koetswerk bedekt is met modder of stof. Achterin krijgen de passagiers iets meer beenruimte dan vroeger, terwijl de koffer erg ruim en praktisch blijft. De standaarduitrusting is navenant... op voorwaarde dat je van bij het begin voor de duurdere versies opteert.

  • Connectiviteit

    De Range Rover Evoque erft het digitale arsenaal dat door zijn grote broers werd ingewijd: het Touch Pro Duo-systeem met twee boven elkaar geplaatste aanraakschermen in de console (407 euro, standaard vanaf het SE-niveau) en een volledig digitaal dashboard (712 euro, standaard vanaf de SE). Het geheel laat zich vlot bedienen en maakt mooie grafische spielereien mogelijk. De bluetoothinterface en de twee USB-aansluitingen zijn altijd van de partij.

  • Budget

    Met een instapprijs van 45.600 euro is de Range Rover Evoque P200 beslist geen weggever. Wie bovendien coherent wil blijven met de aard van de auto en hem een beetje meer raffinement wil geven, moet voor een hogere uitvoering opteren, en dan loopt de prijs nog meer op. De grootste tekortkoming van het model schuilt echter in zijn verbruik. Met een gemiddelde van ongeveer 11 l/100 km toont deze Evoque zich wel heel dorstig... Te dorstig zelfs voor de huidige tijdgeest.

Range Rover Evoque P200 : Meer Range Rover dan ooit
Conclusie / Range Rover Evoque P200 : Meer Range Rover dan ooit

Hoewel het er aan de buitenkant amper aan te zien is, heeft Land Rover de Evoque op heel wat punten verbeterd. De ‘baby-Range’ werd comfortabeler, matuurder en aangenamer zowel om mee te rijden als om in te vertoeven. Hij heeft een meer verfijnd interieur en is weer helemaal up-to-date op technologisch vlak. Zo heeft hij voortaan meer van een echte Range Rover dan van een goed verpakte Land Rover. De P200-versie op benzine wist ons sterk te overtuigen met zijn rijplezier, maar liet bij elk pompbezoek een wrange nasmaak na. Wij kijken dan ook uit naar de dieselversie die binnenkort de eer van de Evoque zal verdedigen tijdens een vergelijkende test.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!