Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Range Rover Evoque P200 : Meer Range Rover dan ooit

Van een afstand is hij amper te onderscheiden van het oude model. En toch is alles nieuw aan deze Range Rover Evoque. Tijd dus om eens verder te kijken dan zijn subtiel geretoucheerde lijn.

45.600 €
  • Score redactie 15.25/20

Overzicht :

Je moet al heel aandachtig kijken om de nieuwe Range Rover Evoque te onderscheiden van zijn voorganger. Wie hem kruist op de weg, merkt wel dat er iets veranderd is, maar verrassen doet hij niet. En dat was blijkbaar een bewuste keuze. Want hoewel iedereen de tijd rijp achtte om de acht jaar ‘oude’ Evoque te vervangen – al was het maar om hem op technologisch vlak weer competitief te maken – mochten de ontwerpers niet te veel raken aan het design, dat volgens Land Rover nog altijd heel wat sexappeal had. Behalve de fijnere achterlichten, de verzonken deurgrepen (die werden overgenomen van de Velar) en de hertekende bumpers behoudt de Range Rover Evoque ‘II’ dan ook de lijnen en proporties die hem al van in het begin zo herkenbaar maken. Liefhebbers van originele auto’s zullen echter betreuren dat de driedeursversie, gecreëerd als eerbetoon aan de allereerste Range Rover, geen vervolg krijgt: blijkbaar was er niet genoeg vraag naar. De cabrioversie blijft daarentegen wellicht wél in het gamma en zou later moeten volgen. 

  • Originele look, verzorgde afwerking
  • Geruststellend weggedrag
  • Algemeen comfort, geluiddemping
  • Soepele en stille motor
  • Geslaagde digitalisering (uitrusting, ergonomie)
  • Hoog verbruik
  • Soms aarzelende automaat
  • Wat windgeluiden rond buitenspiegels
  • Zicht naar achteren zonder achteruitrijcamera
  • Hoge prijzen

Geschreven door op