Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Tesla Model 3 Performance : Hooggespannen verwachtingen

Nog nooit hebben zo veel mensen zo lang moeten wachten op een auto, maar eindelijk is hij er. Was de Tesla Model 3 het wachten waard? Na deze uitgebreide test met een Performance-variant kunnen we die vraag alleen maar bevestigend beantwoorden.

63.900 €
  • Score redactie 15.65/20

Overzicht :

Toen Tesla-baas Elon Musk de Model 3 meer dan twee jaar terug met veel bombarie voorstelde als “de minder dure, kleine Tesla”, was de reactie enorm. Musk zat op dat moment (zoals zo dikwijls) om geld verlegen en Tesla opende dus direct een ‘pre-order’-lijst, waarop bijna 500.000 mensen intekenden en een voorschot neertelden. Die mensen hebben veel geduld moeten oefenen en Tesla moest uiteindelijk zelfs de mogelijkheid bieden om dat voorschot terug te storten, omdat de productie van de Model 3 maar niet op gang raakte. Musk doodde dan maar de tijd – lees: hij leidde de aandacht af – met onder meer ruimteprojecten en futuristische transporttunnels (hyperloops), maar ook met de aankondiging van nog andere modellen, onder meer de Model Y, de cross-overversie van deze Model 3, zoals de Model X dat is van de Model S.

Musk zelf mag de Model 3 dan al “klein” noemen, dat is hij in werkelijkheid niet echt: qua afmetingen is dit een rechtstreekse concurrent voor auto’s als de Audi A4, BMW 3-Reeks of Mercedes C-Klasse. We kiezen gewild voor die drie prestigieuzere modellen omdat de “minder dure” Tesla niet echt goedkoop is: de twee versies van de Model 3 die op dit ogenblik al leverbaar zijn, kosten net geen 60.000 euro (Long Range) of 70.000 euro (Performance). Toch niet echt een peulenschil... Een eenvoudiger versie, met maar één motor en een kleinere batterij, volgt heel binnenkort. In de Verenigde Staten heb je die Standard Range Plus al voor 37.500 dollar, in ons land kost diezelfde auto... 48.780 euro.

Enkele maanden terug kwam het eerste schip met Tesla’s Model 3 in Zeebrugge aanmeren, voor Musk uiteraard weer een aanleiding om de nodige aandacht op te eisen (daar is hij ook een meester in), paparazzifoto’s incluis. Die auto’s worden nu in een snel tempo uitgeleverd aan de hongerige wachtenden, zodanig zelfs dat de Model 3 in de maand maart bovengenoemde berlines van de Duitse drie aftroefde bij
de inschrijvingen.

  • Indrukwekkende prestaties
  • Zeer efficiënt weggedrag
  • Binnenruimte
  • Eenvoudige bedieningslogica
  • Moeiteloos en geruisloos rijden
  • Gebrek aan feedback stuur
  • Nogal stugge vering
  • Oncomfortabele en gebrekkig steunende stoelen
  • Zicht achteruit
  • Wat brave looks

In dit artikel : Tesla, Tesla Model 3

Geschreven door op