Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Seat Arona vs 4 kleine SUV’S

Het segment van de kleine SUV’s blijft maar uitbreiden. Wij brachten de recentste nieuwkomers bijeen, allemaal met een kleine eenliter-driecilinder onder de kap, zodat ze met gelijke wapens kunnen strijden.

Overzicht :

We zien in onze steden niet alleen steeds meer hoogbouw verschijnen, ook steeds meer auto’s in de stadsjungle staan hoger op hun poten. SUV’s zijn trendy en ze bestaan in alle soorten. Geen enkele constructeur kan nog zonder, zeker niet in het B-segment. De Fransen namen al snel het voortouw in deze categorie, met de Renault Captur en de Peugeot 2008. Beide modellen zijn nog altijd bovenaan in de verkoophitlijsten te vinden, maar ze worden stilaan een dagje ouder. Het wordt dan ook tijd dat ze zich opnieuw uitvinden om competitief te blijven ten opzichte van de ‘nieuwkomers’, die vastbesloten zijn om een deel van die royale koek op te eisen.

Twee van de jongste nieuwkomers komen uit de Volkswagen-groep: de Seat Arona en de Volkswagen T-Roc, waarbij de Spanjaard nog net een tikkeltje compacter is. Met zijn 4,14 meter (tegenover 4,23
meter voor de VW) zit hij perfect in het vaarwater van de Hyundai Kona (4,17 meter) en Kia Stonic (4,14 meter), twee Koreaanse nieuwkomers in dit segment die de Europese modellen niets te benijden hebben. We zetten al die modellen tegen het Klein Duimpje van het segment, de Ford EcoSport, die met zijn 4,10 meter geknipt is voor de stad, maar sinds zijn facelift vorig jaar volwassen is geworden op het vlak van technologie.

Geschreven door op