Deze EV’s leveren het ultieme bewijs dat gelijkaardige ingrediënten niet tot hetzelfde gerecht moeten leiden. Terwijl het Performance-pakket de Polestar 4 vooral exclusiever maakt, vormt de elektrische M-badge echt de ruggengraat van de i4. De ene is een comfortabele cruiser met opvallende designfeatures, de andere een snedige sprinter die zijn rijdersimago trouw blijft. BMW en Polestar hoeven zich dus geen zorgen te maken over elkaar… maar wel over al die andere EV’s in de hogere prijsklasse. Tegenwoordig bestaan er namelijk modellen die nóg strakker sturen (hallo daar, Hyundai Ioniq 5N), maar ook die verder raken op een acculading. En dan zwijgen we nog over tegenstanders die al een 800-voltarchitectuur hebben en daardoor een stuk sneller kunnen laden dan dit duo. Evidente keuzes zijn de topversies van de BMW i4 en de Polestar 4 dus niet, maar het zijn wel elektrische modellen die elk op hun eigen manier uit de band springen: de Polestar met zijn hoge hygge-factor en de BMW met zijn verslavende haast.
| Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. BMW i4 M50 | 15,67 | 16,10 | 15,92 | 14,67 | 15,52 |
| 2. Polestar 4 Long Range Dual motor (MY25) | 16,42 | 14,40 | 16,08 | 15,40 | 15,62 |
In dit artikel : BMW, BMW I4 , Polestar, Polestar 4