Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Bentley Bentayga Hybrid: nieuwe looks en grotere batterij

Geschreven door Yeelen Möller op 04-01-2021

Ook de op papier meest 'groene' versie van de Bentley Bentayga krijgt de facelift die de benzineversies al in de zomer van 2020 kregen. Op het programma: nieuwe lichten, een update voor de technologie en een grotere batterij.

Bentley trapt het nieuwe jaar af met een nieuwe hybride, al speelt het merk uit Crewe een beetje vals: de Bentayga was er natuurlijk al als plug-in variant. Het gaat hier om de facelift voor deze Hybrid, een verjongingskuur die de V8 en W12 al medio 2020 aangeboden kregen. De grootste uiterlijke verschillen zitten in de lichtblokken, die achteraan nu meer op die van de Continental lijken, terwijl ook de grille en matrixledkoplampen zijn hertekend.

17,3 kWh

Ook nieuw is de batterij, die nu 17,3 kWh groot is, 3,2 kWh meer dan voorheen. Die voedt een 94 kW (128 pk) en 350 Nm sterke elektromotor in de versnellingsbakbehuizing voor een maximale elektrische range van 50 km volgens de NEDC, toch als je je rechtervoet onder controle houdt. Er is een voelbare grens ingebouwd in het gaspedaal om te weten wanneer je meer vermogen vraagt dan de elektromotor kan leveren.

Met de benzinetank meegerekend moet je zo'n 860 km ver kunnen rijden, opnieuw volgens de vrij optimistische NEDC-norm. Concrete verbruikscijfers krijgen we nog niet, al zou de CO2-uitstoot door de grotere batterij wel iets lager moeten liggen dan de 74 gram van voor de facelift. Met 449 pk is de vernieuwde Bentayga Hybrid ook iets minder krachtig dan zijn voorganger, al maakt hij wel gebruik van dezelfde 3.0 V6.

Tenslotte zijn er binnenin nog enkele wijzigingen doorgevoerd om het leven voor de inzittenden nog aangenamer te maken. Denk aan nieuwe zetels die nog meer comfort zouden moeten bieden, een hertekend stuurwiel en een nieuwe middenconsole en instrumentenpaneel. De achterste passagiers genieten bij de vierzits configuratie van 30 tot 100 mm extra knieruimte. Het infotainmentsysteem kreeg een update en meet nu 10,9 duim, terwijl het ook Android Auto en (draadloze) Apple CarPlay ondersteunt. 

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten