Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Audi SQ5 3.0 TFSI : Eerst met benzine

Geschreven door Julien Matagne op

De eerste Audi SQ5 was in Europa ‘diesel only’, maar voor de tweede generatie voegt Audi benzine toe aan het menu. De TFSI maakt zelfs eerst zijn opwachting – de dieselversie is pas voor begin 2018.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De Q5 was in 2012 Audi’s eerste SUV die een sportieve behandeling kreeg en op de markt kwam met een S-badge. Hij was om wel meer redenen bijzonder, want hij was op dat moment ook de enige S met een dieselmotor, specifiek gecreëerd voor dieselgek Europa. Elders reed de SQ5 altijd op benzine, en nu is dat dus ook het geval in Europa. Er komt wel opnieuw een dieselvariant, maar die verschijnt pas volgend jaar in de showrooms. Bij de lancering van de nieuwe SQ5 is de 3.0-V6 TFSI dus de enige mogelijkheid.

De SQ5 neemt zo de V6 over die Audi reeds gebruikt voor de S4 en S5, met dezelfde kenmerken: 354 pk van 5.400 tot 6.400 o/m en 500 Nm tussen 1.370 en 4.500 o/m. Dat geeft hem een nuttig toerentalbereik, met een erg lineaire, maar niettemin krachtige vermogensopbouw. Hij haalt 100 km/h in 5,4 seconden. Indrukwekkend, maar minder dan met de super-TDI van de vorige generatie, die met zijn vrachtwagenkoppel (650 Nm, voor ‘slechts’ 131 pk) 0,3 seconden sneller was (volgens de cijfers van de constructeur).

  • Onberispelijk weggedrag
  • Afwerking en geluiddemping
  • Samenwerking motor, automaat en vierwielaandrijving
  • Nog voelbaar turbogat
  • Basisprijs van 66.200 euro
  • Nog altijd veel en erg dure opties

In dit artikel : , , Audi, Audi Q5

Tests

Onze tests

Stockwagens Audi

Nieuwe audi q5 in stock

Tweedehands Audi

Tweedehands audi q5