Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

BMW

Ix1

BMW iX1 (2023)
SUV's & Crossovers

SUV's & Crossovers

  • BMW
    iX1 (2023)

  • Prijs CO2
    Elektrisch 57950 - 57950€ 0 - 0 g/km (WLTP)

    BMW iX1

    Naast de versies met verbrandingsmotor of plug-inhybride aandrijving brengt BMW ook een volledig elektrische versie van de nieuwe X1 op de markt. Op esthetisch vlak onderscheidt die zich alleen door middel van zijn blauwe accenten op het koetswerk. Zijn algemene stijl en afmetingen blijven identiek aan die van de andere X1’s. Ook de inrichting van het interieur is niet veranderd. De vloer ligt wel wat hoger door de aanwezigheid van het grote batterijpakket onderin, wat de hoofdruimte en het koffervolume enigszins beïnvloedt. De iX1 is in eerste instantie alleen leverbaar als tweemotorige xDrive30, dus met vierwielaandrijving en een gecombineerd piekvermogen van 313 pk. In de meeste gevallen staat uitsluitend de voorste motor in voor de aandrijving, waarbij de achterste alleen wordt ingeschakeld in bepaalde omstandigheden, met name bij forse acceleraties. Hoewel hij zwaarder is dan de X1’s met verbrandingsmotor, geeft deze elektrische versie blijk van meer evenwicht in de bochten, dankzij een verlaagd zwaartepunt en diverse structurele versterkingen. De acceleraties en hernemingen zijn indrukwekkend, maar niet iedereen heeft zoveel vermogen nodig. Op termijn mogen we dan ook een bescheidener versie verwachten met een enkele motor (vooraan). De batterij van de iX1 xDrive30, met een nuttige capaciteit van 65 kWh, biedt een theoretisch rijbereik van meer dan 400 km. De interne driefasige oplader levert een interessant vermogen: 11 kW standaard en 22 als optie. En aan de ultrasnelle DC-laadstations duurt het slechts 30 minuten om de batterijen weer tot 80 procent op te laden. Verrassend genoeg is deze zware elektrische versie in de bochten dynamischer dan zijn broers met verbrandingsmotor. Wij stellen ook de goede verhouding tussen prestaties en verbruik op prijs. De iX1 xDrive30 is wel vrij duur, en een minder krachtige – en dus goedkopere – versie zou zeker al kunnen volstaan...

Tests BMW Ix1

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget