Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

KIA

Sportage

KIA Sportage 5d (2023)
SUV's & Crossovers

SUV's & Crossovers

  • KIA
    Sportage 5d (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 33990 - 42690€ 130 - 137 g/km (WLTP)
    Benzine 32190 - 43090€ 144 - 158 g/km (WLTP)
    Hybride benzine 40190 - 45690€ 127 - 147 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 47190 - 50690€ 25 - 25 g/km (WLTP)

    Geschatte korting

    13% - 14%

    Ontdek

    Kia Sportage

    Deze vijfde generatie van de Sportage werd ontworpen voor en op ons continent, in het Duitse centrum van Kia, en wordt gebouwd in Slowakije. De Koreaanse SUV deelt zijn skelet met zijn neef, de Hyundai Tucson, maar kleedt het anders aan. Binnenin is de sfeer modern, met een groot digitaal paneel dat een scherm van 12,3 duim achter het stuurwiel omvat voor de instrumenten, en een centraal exemplaar van dezelfde grootte. Op het vlak van rijhulpsystemen (met onder meer een dodehoekcamera en een parkeerhulp met afstandsbediening) is de Sportage eveneens perfect bij de tijd. Een goed punt ook voor de afwerkingskwaliteit. Het gevoel in het interieur is goed, ook achterin, waar de beenruimte royaal is en de rugleuning verstelbaar. Onder de motorkap is de keuze groot: er zijn benzinemotoren (150 pk) en diesels (115 of 136 pk). Hun eventuele microhybridisatie op 48 volt levert niet veel op qua verbruik, maar de batterij vreet wel 30 liter bagageruimte. Kia biedt ook een zelfopladende hybride (230 pk) en een plug-inhybride (265 pk) aan. Deze laatste heeft een theoretisch elektrisch rijbereik van 70 kilometer en is 100 procent fiscaal aftrekbaar, maar moet het met 40 liter minder bagageruimte doen. Vierwielaandrijving is beschikbaar naargelang van de versies. Deze SUV weet hoe hij bochten moet nemen, met een zeer rigoureuze voortrein. De schokdemping is wat stug voor dit segment, maar nooit oncomfortabel. Deze Sportage hijst zich naar het niveau van de Europese referenties in het segment. Hij heeft net dat beetje extra dat Koreaanse modellen tot nu toe misten om het Europese publiek voor zich te winnen, maar werd dan ook specifiek voor ons continent ontworpen. En ook al is hij opnieuw duurder geworden, toch blijft de verhouding prijs-kwaliteit-uitrusting interessant.

Vorige KIA-modellen
KIA Sportage 5d 2021
KIA Sportage 5d 2019
KIA Sportage 5d 2017
KIA Sportage 5d 2016
KIA Sportage 5d 2015
KIA Sportage 5d 2014
KIA Sportage 5d 2010
KIA Sportage 5d 2004

Tests KIA Sportage

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget