Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Peugeot e-2008 : Zonder uitlaat

Net als de recente nieuwe 208 zit ook dit leeuwenjong meteen met de staart in het stopcontact, want Peugeot lanceert van de 2008 eveneens onmiddellijk een volledig elektrische versie.

36.400 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

PSA gooit zich op de elektrische mobiliteit. Een tiental jaar terug stak het een teen in het water, met bijvoorbeeld de Peugeot iOn, maar dat was niet meer dan een Mitsubishi met een ander logo. Ditmaal doen ze het zelf en op grotere schaal. Alle nieuwe modellen op het CMF-platform krijgen meteen ook een elektrische versie, met een batterij van 50 kWh in de bodem. Het slimme aan die architectuur is dat daarvoor op voorhand al voldoende ruimte voorzien was, waardoor je vanbinnen nauwelijks merkt dat je boven op een grote accu zit, behalve dan aan de voetruimte onder de voorstoelen.

In dit model geraak je in theorie 310 kilometer ver tussen twee laadbeurten, wat voor de meeste mensen volstaat in het dagelijkse gebruik. Handig is ook dat je kunt snelladen tot 100 kW, want het pakket heeft een eigen koelsysteem, en ook driefasig laden is mogelijk. Een warmtepomp, elektrische verwarming en een airco zorgen voor de temperatuur in het interieur. De Fransen hebben hun huiswerk grondig gemaakt.

  • Bruikbaar rijbereik
  • Aangenaam weggedrag
  • Laag stroomverbruik
  • Stevige meerprijs
  • Ergonomie
  • Iets minder voetruimte achteraan

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 2008

Journalist AutoGids/AutoWereld