Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / PEUGEOT 308 FL 2017

Om geen slachtoffer te worden van ‘friendly fire’ nu de 3008 furore maakt in de verkoopstatistieken, krijgt de Peugeot 308-familie een update aangemeten die zijn populariteit op peil moet houden.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het succes van de 3008 maakt ook slachtoffers binnen de eigen rangen in het Peugeot-gamma, om te beginnen bij de 308 berline en SW. Het fenomeen beperkt zich niet tot Peugeot alleen: alle traditionele modellen liggen momenteel niet in de hoogste schuif bij het publiek, dat nu de SUV’s en cross-overs aan zijn boezem plakt. Ze zijn dan ook bij elke constructeur te vinden, of dat nu een volumespeler is dan wel een premiummerk. Peugeot kon zijn aanbod niet uitbreiden met zowel de 3008 als de 5008, zonder zijn bestaande bestsellers – de 308-clan – een opfrisbeurt te schenken.

Aan de vorm van de berline en de break is niet geraakt; de stylisten hebben zich vooral op de snuit gefocust om hem meer in lijn te brengen met die van de 3008 en de 5008. Dat is eigenlijk een beetje de omgekeerde wereld. Nu krijgt de 308-familie dus een nieuw gezicht dat geïnspireerd is op dat van de nieuwe 3008 en 5008. Om dezelfde uitstraling te verkrijgen als de SUV’s is de motorkap horizontaler komen te liggen, terwijl het radiatorrooster wat hoger en dus verticaler werd.

  • Rijplezier en functionaliteit
  • Grote keuze aan krachtige, kleine motoren
  • Uitrusting en afwerkingskwaliteit
  • Basisversie enkel als prijsbreker
  • Weinig competitieve prijzen
  • Rijhouding niet naar ieders smaak

 

De 308 was al van bij zijn debuut een geslaagd product. Er was dan ook niet veel verbetering nodig om nog verder in de smaak te kunnen blijven vallen. Hij moest zich alleen op hetzelfde niveau kunnen hijsen als de 3008 en de 5008, met een modernere uitrusting zonder daarbij in te boeten aan kwaliteitsindruk. Of je nu een liefhebber bent van het kleine, laag geplaatste stuur en de hoge instrumentencluster of niet, het is duidelijk dat de 308 zijn positie consolideert als leukst rijdende compacte middenklasser en als chicste Franse volumespeler.

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308