Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Stem nu!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

BEST CAR AWARDS

Eerste test / Peugeot 5008

Ondanks zijn rijkelijk late intrede in het segment van de compacte eenvolumers zal Peugeot heel wat rivalen ongetwijfeld slapeloze nachten bezorgen met de nagelnieuwe en veelzijdige 5008.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Peugeot heeft lange tijd koppig het segment van de compacte eenvolumers blijven negeren en zat dus met een leemte in zijn gamma, die nu wordt opgevuld met de 5008. Het mag geen verrassing heten dat de 5008 technisch sterk leunt op de Grand C4 Picasso van zustermerk Citroën. Toch was Peugeot niet helemaal tevreden, want het merk veranderde ongeveer veertig procent van de onderdelen. De ingenieurs verstevigden de structuur van de auto op strategische plaatsen met hogeweerstandsstaal, met een grotere koetswerkstijfheid als gevolg. En ten slotte is ook het onderstel grondig herwerkt: de voortrein is volledig hertekend en de veren en schokdempers zijn herijkt. De bedoeling van al die aanpassingen was in de eerste plaats om van de 5008 een zo dynamisch mogelijke auto te maken. En dat is verdraaid goed gelukt. Niet alleen is de rijhouding uitstekend en bieden de stoelen een perfecte ondersteuning, maar qua rijgedrag is deze auto in niets vergelijkbaar met de C4 Picasso. Terwijl de Citroën opvalt door een vrij wollig rijgevoel, blijkt de Peugeot opmerkelijk snedig en dynamisch. Rolneigingen worden uitstekend onderdrukt en deze eenvolumer snijdt bochten aan met een enthousiasme dat in dit segment ongezien is. Het dashboard van de 5008 is overgenomen van de 3008, met zijn typische, naar de bestuurder gerichte vorm, uitstekende afwerkingskwaliteit en... gebrek aan bergvakken.

De 5008 is een auto voor liefhebbers van een relatief dynamische rijstijl, maar hij vergeet daarbij niet dat hij in de eerste plaats een compacte eenvolumer is. Het rijplezier gaat dus hand in hand met een uitmuntend comfortpeil en een uitgekiende moduleerbaarheid. We missen enkel iets meer hoofdruimte op de tweede zitrij en bergvakken voorin.

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 5008

BEST CAR AWARDS

NIEUWSBRIEF

De concurrenten