Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Renault Scénic 1.5 dCi 110 : Geknipt voor gezinnen

De nieuwe scénic stuurt snedig en rijdt nauwkeurig, in elk geval meer dan de vorige.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Door zich de nieuwe huisstijl aan te meten won de Scénic aan persoonlijkheid en elegantie. Maar het opvallendst zijn de grote velgen van 20 duim (met banden in de maat 195). Meer dan een esthetische gimmick, want door die unieke wielmaat voor alle versies kon het onderstel nauwkeuriger worden afgesteld, en het resultaat mag uitstekend worden genoemd. De nieuwe Scénic stuurt snedig en rijdt nauwkeurig, in elk geval een stuk nauwkeuriger dan de vorige. De 110 pk en 240 Nm sterke 1.5 dCi blijkt een aangename motor, ondanks zijn nogal holle karakter bij lage toeren. Daardoor moet je in de praktijk net iets meer terugschakelen dan je lief is, met alle gevolgen van dien voor het verbruik: wij kwamen, met het hele gezin én bagage, uit op 6,5 l/100 km. Wie liever niet zelf schakelt, kan kiezen voor de gerobotiseerde versnellingsbak EDC. Het interieur is wel leuk vormgegeven en goed afgewerkt, maar kampt met een gebrek aan bergvakken. Zo kun je je gsm alleen maar kwijt op de bodem van de verschuifbare bak onder de centrale armsteun (een optie). De stoelen zijn daarentegen goed ontworpen, en de achterbank is verschuifbaar. Een handige manier om de koffer te vergroten, die wel een vlakke vloer heeft, maar ontgoochelt qua volume.

  • Rijplezier
  • Comfort gevrijwaard
  • Vernieuwende stijl t.o.v. voorganger
  • Matige moduleerbaarheid
  • Matige binnenruimte
  • Ontgoochelend laadvolume

In dit artikel : Renault, Renault Scénic

Geschreven door op

De concurrenten