Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 204, Porsche Cayenne Diesel 211, Range Rover Sport TDV6 211, Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 190, BMW X5 30d 211 en Mercedes ML 250 BlueTec : Less is more?

De derde generatie van de Mercedes ML introduceert een dieselmotor met slechts vier cilinders, waarmee hij zijn CO2-uitstoot in bedwang houdt. Maar de zescilinderconcurrentie is nog niet uitgeteld...

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 204, Porsche Cayenne Diesel 211, Range Rover Sport TDV6 211, Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 190, BMW X5 30d 211 en Mercedes ML 250 BlueTec : Less is more? #1

Overzicht :

De gemiddelde CO2-normuitstoot die de Europese Unie tegen 2015 oplegt, dwingt de constructeurs tot maatregelen die enkele jaren terug nog ondenkbaar leken. Ze zien zich verplicht om hun gamma continu bij te werken, en dan vooral de modellen met de zwaarste ecologische voetafdruk. Mercedes lijkt de boodschap alvast goed te hebben begrepen, want de ontwikkelingsteams deinzen er niet langer voor terug om nog verder te gaan met de downsizingfilosofie.

Nadat de constructeur uit Stuttgart ons vorig jaar met de S 250 CDI al de eerste viercilinderdiesellimousine uit de geschiedenis voorschotelde, zien we nu hetzelfde gebeuren met de grote ML, die in zijn nieuwe basisdieselversie met dezelfde motor wordt uitgerust. A priori lijkt dit een veelbelovende operatie, want de 250 BlueTec kan een 28 procent lager gemiddeld normverbruik naar voren schuiven (tot 6 l/100 km of een CO2- uitstoot van 158 g/km in het beste geval) dan de drieliter die hij vervangt (300 CDI). Een geslaagde ingreep dus, maar kan de ML 250 BlueTec ook zijn rivalen de baas, met name de BMW X5 30d, de Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, de Porsche Cayenne Diesel, de Range Rover Sport TDV6 en de Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, die allemaal kunnen rekenen op zes cilinders...?

Geschreven door op