Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model MG Marvel R 2022

  • De eind 2021 gelanceerde Marvel R is het voorlopige topmodel binnen het gamma van MG (dat tegenwoordig deel uitmaakt van de Chinese SAIC-groep). Het gaat om een volledig elektrisch aangedreven SUV van bijna 4,70 meter lang – een concurrent dus voor modellen als de Skoda Enyaq of Volkswagen ID.4. Het behoorlijk gestileerde uiterlijk wordt binnenin doorgetrokken. De afwerking is verzorgd en de uitrusting volledig, met onder meer een reusachtig aanraakscherm (19,4 duim) als interface, maar ook een panoramadak, geklimatiseerde voorstoelen, een warmtepomp en tal van rijhulpsystemen. De voorstoelen zitten uitstekend en achterin biedt de Marvel R riant veel plaats... ten koste van de koffer, zo lijkt het wel, want die is voor zo’n grote auto ronduit klein te noemen. In de tweewielaangedreven versies zit er wel nog een kleine opbergruimte in de neus.

    Het rijgedrag is vooral rustgevend, dankzij een doorgedreven geluiddemping en een onderstel dat helemaal op comfort is gericht. Een stevige rijstijl gaat deze grote MG minder goed af, temeer omdat het hoge gewicht zich dan laat voelen. Klanten kunnen kiezen uit een versie van 180 pk met weliswaar twee motoren, maar voorwielaandrijving, of een vierwielaangedreven uitvoering met in totaal drie motoren en 288 pk. Beide halen ze hun stroom uit een batterij van 65 kWh netto, die op te laden is met 11 kW (driefasig) of tot 92 kW op gelijkstroom.

    De Marvel R belichaamt MG’s ambities om ook hogerop in de markt te komen meespelen. Kansloos is hij zeker niet – hij heeft enkele mooie troeven uit te spelen – maar dit is wel een segment waarin de concurrentie moordend is. Zeker voor een merk dat nog maar over een bescheiden dealernetwerk beschikt en zijn imago nog helemaal op te bouwen heeft.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 180 pk
    • 402 km • 19.4 kWh/100km
    • 70 kWh • - kW (AC) • 90 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 288 pk
    • 370 km • 20.1 kWh/100km
    • 70 kWh • - kW (AC) • 90 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests MG Marvel R

Onze tests

Nieuws MG

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget