Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Nissan Ariya 2024

  • De Ariya is een volledig elektrische SUV die zijn platform deelt met de batterij-aangedreven Renault Mégane E-Tech. Het model strekt zijn koetswerk uit tot 4,60 meter in lengte, wat ongeveer 10 centimeter korter is dan een BMW iX3. De batterij bevindt zich centraal onder de vloer. Zo wordt niet te veel van de bagageruimte ingepalmd, maar erg groot is die niet (met name in de vierwielaangedreven versies met dubbele motor). De zitruimte achterin is daarentegen royaal en het panoramadak zorgt voor extra lichtinval. Het moderne interieur heeft een (elektrisch) verschuifbare middenconsole voorin. De airco wordt bediend via aanraakknoppen met haptische feedback, geïntegreerd in een strook op het dashboard. Oogt chique, maar is niet altijd praktisch. Goed nieuws is dat Nissan de prijs van de Ariya al gevoelig heeft verlaagd, als onderdeel van de prijzenslag in het EV-landschap.

    Deze elektrische SUV wordt aangeboden met een batterij van 63 kWh (218 pk met voorwielaandrijving) of 87 kWh (242 pk met tweewielaandrijving, 306 of 394 pk met vierwielaandrijving), met een officieel rijbereik van 403 tot 533 kilometer. Bij een rustige rijstijl haalden wij een vrij laag verbruik (15 kWh/100 km) met de voorwielaangedreven 63kWh-versie. Aan de top staat een heuse Nismo-versie, die het grotere batterijpack met een krachtiger duo elektromotoren (435 pk in totaal) en dus de vierwielaandrijving combineert. Zijn geluid is geïnspireerd op een Formula E.

    De Ariya is goed in alles, maar blinkt nergens in uit. Maar met zijn lage verbruik, voorkomende weggedrag en aanzienlijke binnenruimte heeft dit model wel genoeg in huis om een vaste waarde te worden op de EV-markt, net als zijn broer, de Qashqai, in zijn segment.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 218 pk
    • 403 km • 17.6 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 218 pk
    • 403 km • 17.6 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 218 pk
    • 403 km • 17.6 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 242 pk
    • 533 km • 18.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 242 pk
    • 536 km • 18.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 242 pk
    • 533 km • 18.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 306 pk
    • 500 km • 19.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 306 pk
    • 500 km • 19.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 435 pk
    • 417 km • 24.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Nissan Ariya

Onze tests

Nieuws Nissan

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget