Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volkswagen Touareg 2018

  • Niet meer beschikbaar
  • De Touareg is de chicste aller Volkswagens. En dat is geen toeval, want deze derde generatie (uit 2018) deel zijn technische basis met neven met naam en faam, zoals de Audi Q7 en de Porsche Cayenne. Het dashboard oogt bijzonder modern, met als blikvanger het enorme scherm van 15 duim op de middenconsole waarmee je het multimediasysteem bedient. Het vormt één grote digitale cluster met de Virtual Cockpit, een multifunctioneel scherm van 12 duim dat de klassieke wijzerplaten vervangt. Achterin kunnen drie passagiers aangenaam zitten op een bank die over 16 centimeter verschuifbaar is. Maar een derde zitrij is niet beschikbaar.

    De Touareg beknibbelt niet op rijhulpsystemen. Vierwielaandrijving is standaard op alle versies en tegen meerprijs is een luchtvering mogelijk, net als vierwielsturing en actieve antirolstangen. In de praktijk rijdt deze grote SUV comfortabel, maar gedraagt hij zich tegelijk bijzonder efficiënt, zonder dat je evenwel van sportiviteit kunt spreken. Met zijn sleepvermogen van 3,5 ton blijft de Toaureg ook geknipt als trekauto. Onder de motorkap liggen enkel drieliter-zescilinders, op benzine goed voor 340 pk, als diesel 231 of 286 pk sterk. De plug-inhybride R-variant, met het 462 pk sterke aandrijfgeheel uit de Porsche Cayenne E-Hybrid, is in ons land weer uit het aanbod verdwenen.

    De Touareg is een echt luxeproduct geworden, dat zonder blikken of blozen de confrontatie kan aangaan met de grote SUV’s van Audi, BMW en andere premiummerken. Dit is misschien wel de ideale gezinswagen, ware het niet van de bijzonder hoge prijs. Bovendien bestaat er geen zevenzitsversie.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Volkswagen Touareg

Onze tests

Nieuws Volkswagen

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget