Samenvatting BMW XM (facelift)
- Gamma telt nog twee, in plaats van 3 motoren
- Nieuwe Individuel-koetswerktint: Frozen Tanzanite Blue
- Grille desgewenst glanzend zwart
- Nieuwe materialen voor het interieur
- Sneller laden: voortaan aan 11 kW
BMW heeft zijn XM onder handen genomen. Verder willen we niet gaan, want zelfs voor een 'facelift' is dat nieuwe Frozen Tanzanite Blue, de nu standaard 22-duimers (voor de topversie), de desgewnest glanzend zwarte grille en de andere lichtshow bij het opstarten te summier.
Duurder én goedkoper
Wel het vermelden waard is de upgrade die je krijgt aan de laadpaal. Van 7,4 kW gaat het daar naar 11 kW waardoor je de netto 25,7 kWh grote batterij voortaan in 2u45 geladen krijgt. Nog veranderd is dat je voortaan maar kan kiezen uit twee smaken: de basis-XM - de 50e met zijn zes-in-lijn - en de topversie - de XM Label (het Red-achtervoegsel vervalt eveneens) - die de elektro-ondersteuning koppelt aan een 4,4 liter-V8. Motorisaties die eerder ook al bestonden en waar dus verder niets aan wijzigt.
Of toch. Waar de XM 50e met zijn 136.200 euro quasi 2.000 euro duurder is geworden, maakt de XM Label de omgekeerde beweging. Met zijn 188.300 euro is de krachtpatser van de familie er zomaar eventjes 22.150 euro goedkoper op geworden.
