Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Jaguar E-Pace: facelift volgens bekend recept

Geschreven door Yeelen Möller op 28-10-2020

De designers van Jaguar hebben een drukke periode achter de rug, want na de F-Pace en de XF krijgt nu ook de E-Pace een facelift. Het hele gamma wordt gehybridiseerd, met milde en oplaadbare varianten.

Na de restyling van de F-Pace en de XF kon de meest compacte SUV van Jaguar niet achterblijven. De E-Pace mocht dus ook langs bij het designteam voor een esthetische ingreep, terwijl ook de techniek onder handen werd genomen. Zo krijgt de E-Pace een nieuw onderstel en een vernieuwd motorengamma met mild en plug-in hybride opties.

Design

Zoals de norm bij een facelift in de autowereld, heeft de Jaguar E-Pace een neuscorrectie gekregen. De ledkoplampen zijn nieuw en voorzien van 'Double J'-dagrijverlichting. Ook de voorbumper en de grilles zijn hertekend, maar die verschillen zijn moeilijker te spotten. Achteraan zit er een nieuw inzetstuk in de bumper tussen de uitlaatpijpen in het geval van de viercilinder benzinemotoren, de andere motorisaties verbergen voortaan hun knalpot achter een sierstuk. Tenslotte lijken de achterlichten nu meer op die van de elektrische I-Pace.

Interieur

Het grootste nieuws binnenin is het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem dat we ook al zagen bij de andere recent vernieuwde modellen van Jaguar. Het laat zich bedienen via een 11,4 duim groot gebogen aanraakscherm en gebruikt twee simkaarten voor internetconnectiviteit en over-the-air-updates. Het stuurwiel is ook nieuw en lijkt op dat van de I-Pace, terwijl de automaatpook inspiratie haalt bij een cricketbal en biedt meer plaats voor een opbergruimte met een 15W-draadloze lader voor smartphones.

Techniek

Het chassis van de E-Pace kreeg een update met nieuwe motorsteunen en een stijvere structuur voor de voorwielophanging. In totaal zijn er nu 8 aandrijflijnen om uit te kiezen, allemaal min of meer hybride:

Diesel

  • 2.0 163 pk MHEV, manuele zesbak, FWD, 6,0 l/100 km, 158 g/km CO2
  • 2.0 163 pk MHEV, 9-trapsautomaat, 4WD, 6,4 l/100 km, 167 g/km CO2
  • 2.0 204 pk MHEV, 9-trapsautomaat, 4WD, 6,4 l/100 km, 169 g/km CO2

Benzine

  • 1.5 160 pk MHEV, 8-trapsautomaat, FWD, 8,0 l/100 km, 181 g/km CO2
  • 2.0 200 pk MHEV, 9-trapsautomaat, 4WD
  • 2.0 249 pk MHEV, 9-trapsautomaat, 4WD
  • 2.0 300 pk MHEV, 9-trapsautomaat, 4WD
  • 1.5 309 pk PHEV, 8-trapsautomaat, 4WD, 2,0 l/100 km, 44 g/km CO2

Bestellen kan nu met een vanafprijs van 39.500 euro.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten