Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Mercedes SL: alle informatie

Verwachte lancering : 15-01-2016

Geschreven door Olivier Duquesne op 18-11-2015

Na een wat overhaaste start op het internet laat de Mercedes SL zich eindelijk helemaal zien. De roadster met hard wegklapdak krijgt krachtiger motoren, een negentrapsautomaat en vijf rijmodi.

De nieuwe blik heeft de Mercedes SL onder andere te danken aan zijn standaard adaptieve ledoplampen met “Intelligent Light System”. De facelift levert dit model een diamantvormig radiatorrooster op dat uitloopt in een motorkap met twee uitstulpingen. Onder de motorkap vinden we motoren in V-vorm. De 3.0-V6 van de SL 400 ontwikkelt 367 pk, een stijging met 35 pk. De V8 van 4.663 cc in de SL 500 is dan weer goed voor 455 pk. Ze worden gecombineerd met de negentrapsautomaat 9G-Tronic en met vijf rijmodi. Bij Mercedes-AMG krijgt de SL 63 een 5.5-V8 met 585 pk en de SL 65 een 6.0-V12 met 630 pk.

Maar er is meer…

De SL had ook recht op retouches ter hoogte van de flanken en de achterpartij. Die laatste profiteert van het bredere spoor en wordt in de verf gezet door de AMG-achterskirt met zijdelingse luchtinlaten, rode lichtblokken en een diffusor onderaan waarin de uitlaten geïntegreerd werden. Het chassis werd met 10 millimeter verlaagd en de continu regelbare schokdemping is stugger. Als optie kan de roadster ook een actieve ABC-ophanging krijgen die het koetswerk vlak houdt in bochten door te gaan ‘tegenhangen’ zoals een motorrijder.

Het dak eraf

Het wegklapdak beschikt over een elektrohydraulische bediening. Om het openen of sluiten in te zetten moet de auto stilstaan, maar als je opnieuw begint te rijden, kan de operatie verder voltooid worden tot bij maximum 40 km/h. Je hoeft ook niet langer uit te stappen om de scheiding in de koffer (terug) te plaatsen. Een elektromotor plaatst deze automatisch in verhoogde of verlaagde positie, al naargelang het dak al dan niet opgeborgen is. Bij open dak is de koffer bereikbaar dankzij een knop die het vouwdak ongeveer 25 graden optilt.

Standaard simkaart

De Mercedes SL is standaard uitgerust met een geconnecteerd systeem met geïntegreerde simkaart. Daarom blijft de coupé-cabriolet verbonden met de diensten “Mercedes me connect”. Dit houdt in dat de auto voorzien is van een hulpsysteem bij ongeval of panne en van een systeem voor het beheer van het onderhoud en telediagnose. Concreet betekent dit dat de auto een noodsignaal met geolocalisatie kan uitsturen. Dankzij deze interface kun je ook van andere diensten profiteren, zoals ontgrendeling of vergrendeling van een afstand en lokalisatie van het voertuig.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten