Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / VIDEO - Porsche 718 Boxster: viercilinder turbo

Verwachte lancering : 30-04-2016

Geschreven door Olivier Duquesne op 27-01-2016

De Porsche Boxster roadster krijgt bij zijn update het nummer ‘718’ aangemeten. De motoren van de 718 Boxster veranderen ook: er komen viercilinders. Hiermee wordt hij krachtiger én verbruikt hij minder.

De Porsche 718 Boxster en 718 Boxster S stellen zich niet tevreden met alleen een extra nummer in hun naam. De roadsters hebben recht op grondige aanpassingen. Ten eerste wordt centraal achterin een viercilinder boxermotor geïnstalleerd in plaats van de flat six. Deze motor met turbocompressor heeft een cilinderinhoud van twee liter en ontwikkelt 300 pk in de 718 Boxster. De S krijgt een 350 pk sterke 2,5 liter met een turbo met variabele geometrie. Telkens is er dus 35 pk winst. De manuele zesversnellingsbak wordt standaard aangeboden, de gerobotiseerde PDK is een optie.

Prestaties

De 718 Boxster gaat van 0 tot 100 km/u in 4,7 seconden, of 0,8 seconden sneller dan vroeger. De 718 Boxster S noteert 4,2 seconden tegen de chronometer, of 0,6 seconden beter dan zijn voorganger. Die acceleratietijden worden gehaald met optionele PDK-versnellingsbak en het Sport Chrono Package. De topsnelheid bedraagt respectievelijk 275 km/u en 285 km/u. Niet alleen het vermogen maar ook het lagere verbruik motiveert de omschakeling naar vier cilinders. Porsche geeft een officieel cijfer van 6,9 l/100 km of in het geval van de S 7,3 l/100 km, telkens met PDK.

Aanpassingen aan onderstel en look

Bij de update hoort ook een nieuwe chassisafstelling. Zo is de elektromechanische stuurbekrachtiging van Porsches roadster opnieuw geconfigureerd om 10 procent directer te sturen. Ook de adaptieve ophanging werd aangepast. Het optionele PASM verlaagt het onderstel 10 mm en het PASM Sport Chassis dat aangeboden wordt op de 718 Boxster S zelfs 20 mm. De roadster heeft ook recht op esthetische aanpassingen, geïnspireerd door de hertekende 911 type 991. Vooral valt de facelift het meest op, met nieuwe koplampen, een nieuwe bumper en andere luchtinlaten. De designers bogen zich ook over de zijvleugels en de deurdrempels, terwijl ze een tussen de led-lichten achteraan een latje toevoegden.

Navigatie met stembediening

Binnenin blijft de 718 Boxster trouw aan het universum van de laatste Porsches. Het PCM (Porsche Communication Management) met een audio-output van 110 watt heeft enkele nieuwe functies. Zo kun je in optie de navigatie bedienen met de stem en dicteer je de bestemming. De roadsters kunnen ook uitgerust worden met een connectiemodule voor internetdiensten. De 718 Boxster, te ontdekken op het salon van Genève begin maart, kan al besteld worden en wordt eind april geleverd. In België bedraagt de basisprijs 56.144 euro voor de 718 Boxster en 68.849 euro voor de 718 Boxster S.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten