Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Renault-Nissan investeert fors in persagentschap

Geschreven door Laurent Norro op 15-12-2017

De groep Renault-Nissan heeft een deel van de persgroep Challenges overgenomen. De autogroep wil in zijn geconnecteerde voertuigen namelijk redactionele content gaan aanbieden.

De media hebben vers geld nodig. De groep Challenges heeft cash gevonden bij een autobouwer. De groep Renault-Nissan heeft namelijk net een deel van de aandelen overgenomen. Challenges heeft middelen nodig en Renault-Nissan is op zoek naar journalistieke content op maat en op vraag voor geconnecteerde auto’s.

Personafhankelijkheid?

De groep Challenges, die onder meer de magazines Challenges, Sciences et avenir, La Recherche, L’Histoire en Historia bezit, zal voor de Alliantie een reeks artikelen gaan schrijven die klanten zullen kunnen lezen in de geconnecteerde auto van morgen. Bij de aankondiging van deze aandelenovername (goed voor 40 procent) verklaarde Carlos Ghosn, de CEO van de Alliantie Renault-Nissan: “We gaan nieuwe formaten ontwikkelen en ze testen zoals een start-up door taylormade aan te bieden, of anders gezegd: content op vraag en op maat”. Claude Perdriel blijft CEO van Challenges en is verheugd nu hij tegen 2020 een groot potentieel lezersbereik via 16 miljoen geconnecteerde auto’s mag verwachten. En dat in een tijdperk waarin duizenden krantenkiosken de deuren moeten sluiten. Maar hoe kan de journalistieke onafhankelijkheid dan worden gegarandeerd?

Vincent Beaufils, redactioneel directeur bij Challenges, sust met de woorden: “We hebben diep nagedacht over de betrokkenheid van de Alliantie en dit dossier. Maar we zijn niet van plan om onszelf te gaan censureren. Dat er vandaag nog Renault-auto’s zijn, is omdat de constructeur de grootste ter wereld is. Wij behouden een volledige vrijheid”.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten