Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Volvo: ophangingen ontwikkeld door Lotus?

Geschreven door Felix Bouland op 02-06-2017

Na de overname van Proton en Lotus door Geely liet Roger Wallgren, de directeur die bij Volvo verantwoordelijk is voor rijdynamiek en onderstellen, verstaan dat de expertise van Lotus “naar waarde wordt geschat”.

Precies 5 dagen geleden kondigde de Chinese gigant Geely, dat sinds 2010 eigenaar is van Volvo, aan dat het Proton had ingelijfd. Mooie meerwaarde van de overname is dat Geely daarmee ook 51% van de Lotus-aandelen in handen kreeg. Als die fusies en overnames doen natuurlijk vragen opborrelen bij de journalisten. Een van onze collega’s van het Australische magazine Drive stelde dan ook de vraag of er tussen de merken onder Geely-vlag ook uitwisselingen zouden komen. Het zou best kunnen dat Lotus, als expert in het afstellen van een chassis, zijn knowhow ter beschikking zou stellen voor de ophanging van de Volvo’s van morgen. De Zweedse ingenieur Roger Wallgren, die bij Volvo verantwoordelijk is voor de rijdynamiek en de onderstellen beantwoordde de vraag heel open: “Waarom niet? Ik niet geen enkel bezwaar tegen het feit dat wij een beroep zouden doen op hun expertise”, verduidelijkte hij.

Vruchtbare samenwerking

Meer is er niet nodig om ons aan het dromen te zetten van een Volvo die het opneemt tegen de sportiefste Duitsers maar dan met voldoende slagkracht om het gevecht ook winnend af te sluiten. Die kans is natuurlijk erg klein als je kijkt in welke richting het merk zijn chassis vandaag laat evolueren, maar de competenties van die kleine specialist in Norfolk zou het weggedrag van de Zweden enkel in positieve zin kunnen beïnvloeden ook al maak je daarmee nog geen M3-killers. En waarom zouden we onze voetjes niet op de grond houden en de uitwisseling ook in de andere richting bekijken? Het navigatiesysteem en de actieve veiligheid van Volvo morgen in een Lotus? Wie weet…

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten