Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Audi: e-Tron wordt officiële benaming van uitstootvrije voertuigen

Geschreven door Laurent Norro op 18-10-2016

Rupert Stadler, de baas van Audi, was openhartig tegenover de journalisten van Autocar en liet zich niet onbelangrijke informatie over de toekomstige elektrische voertuigen ontglippen.

Audi gaat geen specifiek label voor zijn gamma van elektrische voertuigen maken, zoals BMW of Mercedes. Dit is toch wat we moeten geloven als we uitgaan van de uitlatingen van Rupert Stadler die onze collega’s van Autocar tijdens het recente salon van Parijs optekenden. De big boss van Audi heeft evenwel bevestigd dat we niet omheen de benaming e-Tron zullen kunnen zoals met ‘Quattro’ in zijn tijd.

Goedgekeurde benaming

Concreet gezien betekent dit dat de drie elektrische modellen die ten laatste tegen 2020 worden verwacht de naam van de familie waartoe ze behoren moeten aannemen en er de benaming e-Tron aan gaan toevoegen. Stadler heeft trouwens het volgende aan onze Engelse collega’s verklaard: “Net zoals de originele Quattro die we kort de Quattro noemden, zullen we e-Tron-modellen hebben die een link met de bestaande gamma’s hebben. Logischerwijs zullen we op een mooie dag een A6 e-Tron, A7 e-Tron en A8 e-Tron hebben”.

Drie uitstootvrije modellen  

De man heeft natuurlijk ook van dit interview geprofiteerd om uit te leggen welke drie elektrische modellen eraan zitten te komen. Volgens hem kan men zich, naast de SUV wier komst al een tijdje werd bevestigd, verwachten aan een berline met de Tesla Model S in het vizier, maar ook aan een compacter model dat logischerwijs op de Audi A2 geïnspireerd zou moeten zijn. Deze modellen zouden het MEB-platform op hun conto moeten schrijven en een minimaal rijbereik tussen 350 en 450 kilometer moeten aanbieden. Nu is het volgens Stadler nog te vroeg om bekend te maken met welk transmissietype deze voertuigen uitgerust zullen worden. Wordt vervolgd …

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten