Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Audi schakelt over op 48 volt

Geschreven door Olivier Duquesne op 25-08-2014

Audi kondigt aan over te zullen schakelen op 48 volt voor het elektrische systeem van zijn auto's. De constructeur meent dat de gebruikelijke 12 V-spanning het toepassingsgebied van de huidige technologieën beperkt.

Audi is van oordeel dat batterijen met 12 V-spanning “niet meer kunnen beantwoorden aan de noden van de voorzieningen met dynamische last, zoals hoogperformante elektrische compressoren”. Het probleem zou het ergst zijn bij lage temperaturen, wanneer de gehele statische lading afhangt van een tot 3 kW beperkte alternator. Vandaar dat de ingenieurs uit Ingolstadt 48 volt willen gebruiken ter aanvulling van 12 volt. Het merk met de ringen ziet er meerdere voordelen in. Eerst en vooral is er een vermogenswinst. Ten tweede kunnen de kabels bij een 48 V-systeem dunner en dus lichter worden gehouden.

Audi heeft op de RS 5 TDI al een 48 V-systeem ontwikkeld voor de fasen waarin de motor stilligt en om de elektrische compressor te voeden. Het maakt gebruik van een compacte lithium-ionbatterij, die samenwerkt met en nieuwe alternator. De elkaar opvolgende stop-startbewegingen en de sturing van de motor zouden aan efficiëntie winnen dankzij een energierecuperatie van 10 kW. Desondanks is er nog steeds een klassiek 12 V-systeem van de partij.

Fotobijschriften:
- 12-Volt-Generator = 12 V-generator
- 12-Volt-Bordnetz = 12 V-circuit
- 12-Volt-Batterie = 12 V-batterij
- 48-Volt-Speicher = 48 V-opslagunit
- DC/DC-Wandler = DC/DC-omvormer
- 48-Volt-Bordnetz = 48 V-circuit
- Elektrisch angetriebener Verdichter = elektrisch aangedreven compressor

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten