Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Volkswagen rekruteert Apple- en BMW-medewerkers voor zijn batterijtechnologie

Geschreven door Frédéric Kevers op 30-11-2021

Om de ontwikkeling van zijn klassieke batterijen en solid state-batterijen te versnellen heeft Soonho Ahn en Jörg Hoffmann aangeworven, batterijspecialisten die respectievelijk van bij Apple en van bij BMW komen.

In een toekomst die in het teken staat van elektrische auto's zijn accu's van cruciaal belang. De Volkswagen-groep heeft dan ook besloten Soonho Ahn – afkomstig van Apple – aan te werven als hoofd van zijn batterijafdeling en Jörg Hoffmann – overgekomen van BMW – als verantwoordelijke voor het beheer van de ontwikkelingsprogramma’s voor solid state-batterijen. Deze informatie werd bevestigd door Automobilwoche.

Race naar de solid state-batterij

Ahn is sinds 2018 actief bij Apple, na bij Samsung SDI te hebben gewerkt als senior vice president voor next-generation batterijen en materiaalinnovatie. De Zuid-Koreaan brengt expertise mee op het gebied van lithium-ionbatterijen, terwijl Hoffman 21 jaar ervaring heeft opgedaan bij BMW, waar hij verantwoordelijk was voor het beheer van de productie van elektrische onderdelen.

Beide profielen zullen tot taak hebben de Volkswagen-groep te helpen haar doelstelling te bereiken om tegen 2025 voertuigen op de markt te brengen die zijn uitgerust met solid state-batterijen. Een ambitieuze termijn die verder alleen Toyota zichzelf heeft opgelegd – de meeste andere constructeurs mikken op 2028-2030.

Ter herinnering: de vastestofbatterij is voor constructeurs van EV’s de Heilige Graal, en biedt talrijke voordelen: een eenvoudiger en goedkoper ontwerp, een hogere energiedichtheid, een grotere oplaadcapaciteit, enzovoort. Als onderdeel van het programma is de Volkswagen-groep een samenwerkingsverband aangegaan met QuantumScape, een spin-off van de Stanford University, waarin het 300 miljoen dollar (zo’n 264 miljoen euro) heeft geïnvesteerd.

Bron: AutomotiveNewsEurope/Automobilwoche

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten