Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Interview / 3 vragen aan Ian Robertson (BMW)

Ian Robertson is Head Sales Marketing (hoofd van verkoop en marketing) bij BMW. hij beantwoorde voor ons drie belangrijke vragen over de crisis en alternatieve energiebronnen.

Hoe weerstaat BMW de huidige wereldwijde financiële crisis? Weegt die niet te veel door op de cijfers?
“Helemaal niet. Meer nog, we doen het beter dan ooit. In 2011 bereikten onze verkoopcijfers een nieuw record, met bijna 1,7 miljoen verkochte auto's. Het merk BMW boekte een vooruitgang van bijna 13 procent, terwijl het aantal verkochte Mini's er zelfs met 22 procent op vooruitging. En dat is niet alles, want ook de luxetak van onze groep vertoonde een mooie groei: Rolls-Royce boekt een vooruitgang van meer dan 30 procent, wat een uitzonderlijk resultaat is. De Ghost heeft ons erg goed geholpen in de Verenigde Staten en China.”

Maar bent u dan niet bang voor een terugval in 2012? We staan volgens heel wat specialisten toch op de rand van een recessie?
“Neen. Enerzijds omdat China en India een ongekend groeipotentieel bieden. En anderzijds omdat we weten dat velen hebben uitgekeken naar de komst van de 3-Reeks, zodat we erop wedden dat hij uitstekend zal scoren. Dit jaar komt bovendien de 6-Reeks Gran Coupé het aanbod versterken in een segment waar we nog niet aanwezig waren. BMW heeft dus alle troeven in handen om zijn positie te handhaven. Bovendien aarzelen we er niet voor om op strategische wijze onze grote modellen met kleine motoren uit te rusten. En dat is wat de mensen willen.”

Hoe zit het met de toekomst op technisch vlak? Mogen we binnenkort elektrische modellen of waterstofauto's verwachten?
“BMW heeft op dat vlak een erg heldere strategie. De auto's van de toekomst komen in twee gescheiden fases: eerst de hybrides, daarna de elektrische modellen. Maar een en ander vergt tijd en we zijn ervan overtuigd dat we ons elektrische model van nul af aan moeten ontwikkelen. De technologie vereist een specifi ek design. Er is nog een lange weg af te leggen, vooral dan voor de batterijen. Dát is de grote uitdaging voor morgen. Voor het waterstofverhaal zijn we klaar en ik verzeker u dat we daarvoor vasthouden aan de verbrandingsmotor.”

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten