Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Range Rover: volgende generatie in klasse van Bentley Bentayga

Geschreven door David Leclercq op 06-07-2018

Als je de huidige Range Rover al te duur vindt, dan zal zijn opvolger voor 2021 je helemaal nerveus maken. Hij richt zijn pijlen (en prijskaartje) namelijk op de Bentley Bentayga.

Vanaf 2021 wil de Range Rover nog veel hoger mikken dan vandaag, want hij neemt de Bentley Bentayga en de toekomstige Rolls-Royce Cullinan in het vizier. De prijzen zullen dus zeer waarschijnlijk fors de hoogte ingaan, zeker als je weet dat een Bentayga vandaag dubbel zo duur is als de ‘basisversie’ van de Range Rover…

Ook Q9 en X7

Land Rover is trouwens niet de enige speler met dit idee, want we verwachten ook modellen van Audi en BMW, met hun toekomstige Q9 en X8. De Britse offroadspecialist wil het unieke imago van de Range Rover dus volop inzetten om nog hogerop te klimmen en zeer exclusieve modellen aan te bieden. Ter voorbereiding van deze ambities is de fabriek in Solihull trouwens al diepgaand vernieuwd.

Volledig nieuw

De volgende Range Rover verandert volledig, met een gevoelig lichter platform dan de D7u-architectuur van het huidige model. De nieuwe aluminium basis heet Modular Longitudinal Architecture (MLA) en zal ook worden ingezet in alle toekomstige modellen van Jaguar Land Rover, van de Jaguar XE tot de grote Range. De gewichtswinst dankzij het MLA is cruciaal om de massa onder controle te houden wanneer de hybride en elektrische versies met hun zware batterijen eraan komen. De Range Rover zou in twee koetswerkvarianten worden aangeboden: een ‘korte’ (5 meter, zoals vandaag) en een lange, die enkel voor de Aziatische markten bestemd is.

Zelfrijdend

Land Rover is vastbesloten om een zuiver elektrische Range Rover te bouwen en wil het model ook zelfrijdend maken. Dat maakt de uitdaging er alleen maar groter op, want het lijkt weinig waarschijnlijk dat een auto over slechts 3 jaar zuiver zelfstandig zou kunnen rijden. Naast de klassieke versies met verbrandingsmotor en de elektrische variant komt er ook een plug-in hybride, met echter een veel groter elektrisch rijbereik dan dat van de huidige Range Rover PHEV. Voor de motoren weten we al dat de Ford-krachtbronnen zullen worden vervangen door Ingenium-zescilinders in lijn en dat daar ook dieselversies van zullen blijven bestaan. Land Rover belooft een NOx-uitstoot van minder dan 80 mg/km voor deze toekomstige lijnmotor, wat volgens het merk veel minder is dan wat de normen onder reële rij-omstandigheden (RDE) vereisen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten