Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Scoops / Wat weten we al over de baby-Defender van Land Rover?

Geschreven door Frédéric Kevers op 08-08-2023

Het Land Rover-gamma omvat de families Range Rover, Discovery en Defender. Na de varianten 90, 110 en 130 van de tweede Defender-generatie wordt er nog een kleiner model verwacht om het aanbod te vervolledigen. Wat weten we al over die ‘baby-Defender’?

Jaguar Land Rover is weliswaar JLR geworden, maar dat verandert niets aan de recente plannen van 'Land Rover', dat zijn gamma heeft gereorganiseerd in drie families, met een verschillende focus: Range Rover voor luxe, Discovery voor vrije tijd en gezin en Defender voor werk en avontuur. Tot nu toe omvatte die laatste familie alleen de verschillende versies van de Land Rover Defender van de tweede generatie: de Defender 90 met korte wielbasis en drie deuren, de Defender 110 met lange wielbasis en vijf deuren, en de Defender 130 met de wielbasis en de vijf deuren van de 110, maar met een langere achteroverhang. Dit trio krijgt binnenkort gezelschap van een broertje. Maar wat weten we al over die 'baby-Defender'?

Land Rover 'baby-Defender': eerste info

  • Naam: wellicht zal Land Rover de benaming Defender Sport gebruiken.
  • Platform: de kleine Defender is gebaseerd op het nieuwe elektrische EMA-platform, dat hij zal delen met de volgende generatie van de Range Rover Evoque en de Land Rover Discovery Sport.
  • Opladen en batterij: het EMA-platform maakt gebruik van een 800-voltarchitectuur die snel opladen op gelijkstroom mogelijk maakt tot 350 kW. De batterij wordt geleverd door de nieuwe Britse batterijfabriek van de Tata-groep en zal naar verwachting een veel hogere energiedichtheid hebben dan die van de Jaguar i-Pace.
  • Koetswerk: de ‘baby-Defender’ zou de stylingkenmerken van de ‘normale’ Defender moetn behouden, maar zijn afmetingen zullen compacter zijn, met een lengte van ongeveer 4,6 m, een breedte van ongeveer 2 m en een hoogte van minder dan 1,8 m.
  • Aandrijflijnen: als goede Land Rover zal de ‘baby-Defender’ over vierwielaandrijving beschikken, waarschijnlijk met een elektromotor per as. Hoewel er ook een instapversie met één motor zou kunnen komen.
  • Oriëntatie: conform het motto van de Defender-familie – Embrace the impossible –  wordt de ‘baby-Defender’ ontworpen voor gebruik buiten de gebaande paden en zal hij ook een volledig assortiment accessoires voor het interieur en exterieur bieden.
  • Lancering: 2026.
Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten