Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / AC Cobra: geen V8 meer, wel elektrisch of Ecoboost

Geschreven door Klaas Janssens op 03-07-2020

De AC Cobra maakt een comeback, waarbij je de keuze hebt tussen een 100% elektrische aandrijflijn en een moderne turbomotor met vier cilinders.

2020 AC Cobra Electric & Ecoboost

De AC Cobra niet de eerste klassieker die een 100% elektrische aandrijflijn krijgt. Het gaat om een op de achteras gemonteerde elektromotor die 313 pk ontwikkelt en die de 1.250 kilogram wegende Cobra Electric in een kleine 7 seconden van 0 naar 100 km/u helpt sprinten. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 54 kWh en dat vertaalt zich in een rijbereik van bijna 250 kilometer. AC Cars beperkt de oplage van de Cobra Series 1 Electric tot 58 exemplaren, een knipoog naar de leeftijd van de uit 1962 stammende roadster. Prijskaartje? Reken op een dikke 150.000 euro.

Liever benzine?

Liever geen elektrische Series 1? Geen nood want met de Cobra 140 Charter Edition lanceert AC Cars ook een variant op benzine. Zoals vanouds ligt er een Ford-krachtbron tussen de voorwielen, al gaat het anno 2020 wel om een 2,3 liter-viercilindertje van de Ecoboost-familie. De 355 pk en 440 Nm sterke turbobenzine kennen we uit de Mustang en zorgt ervoor dat de 1,1 ton lichte AC Cobra in 6 seconden van 0 naar 100 km/u snelt. Ook van de 140 Charter Edition worden 58 stuks gemaakt, die elk een kleine 95.000 euro gaan kosten.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten