Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / MC20 wordt Maserati MCPura: zoek de verschillen

Geschreven door Frédéric Kevers op 10-07-2025

Maserati omschrijft de MCPura als de opvolger van de MC20, maar eigenlijk gaat het om een facelift. Wat verandert er zoal?

Samenvatting Maserati MCPura (2025)

  • Opvolger MC20, als is de MCPura eigenlijk een doorontwikkeling
  • Ongewijzigd aandrijfgeheel: Nettuno-V6 blijft 630 pk sterk
  • Beschikbaar als coupé en als Spider (Cielo)
  • Debuut op Goodwood Festival of Speed 

De Aston Martin Vantage krijgt een scherpere S-versie, de vernieuwde Ferrari Roma heet nu Amalfi. En ook bij Maserati hinken ze op twee gedachten, want de 'nieuwe' MCPura is eigenlijk een update van de Maserati MC20. Een facelift, zeg maar. Het koetswerk adopteert enkele designelementen van de GT2 Stradale, maar van een nieuw ontwerp kan je bezwaarlijk spreken.

2025 Maserati MCPura

Het interieur vertelt hetzelfde verhaal: er zijn een heleboel wijzigingen, vooral wat de aankleding in alcantara, het nieuwe sportstuur en de opgewaardeerde interface van het infotainment betreft. Maar van fundamentele wijzigingen is alweer geen sprake. Dat hoeft ook niet, want de cockpit oogt best knap. Net zoals de MC20 zal je de Maserati MCPura kan je bestellen als gesloten coupé en als open Ciela, met glazen wegklapdak.

Status quo

De verpakking verandert, maar onderhuids blijft de MCPura een MC20. Zelfs de aandrijflijn wordt een-op-een overgenomen. Dan hebben we het over het Nettuno-blok, een drukgevoede 3 liter-V6 die een systeemvermogen van 630 pk paart aan een maximumkoppel van 720 Nm. Die power wordt via een gerobotiseerde achtversnellingsbak met dubbele koppeling op de achterwielen gezet.

2025 Maserati MCPura

Ook de prestaties zijn identiek: de sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 2,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 320 km/u. Om te remmen van 100 naar 0 km/u, heeft de Maserati MCPura minder dan 33 meter nodig. Je behoudt de keuze tussen de rijmodi GT, Wet, Sport, Corsa en Esc off. 

In een poging de MC20 fris te houden, presenteert Maserati een opgewaardeerde versie. Die MCPura wint aan sex-appeal en klasse, maar tapt technisch wel uit hetzelfde vaatje. 

Web Editor

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten