Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / BMW 4-Reeks Coupé Concept

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-12-2012

BMW gaat de coupé- en cabrioversies van de 3-Reeks voortaan 4-Reeks noemen. De Müncheners deelden dat mee bij de onthulling van een prototype van de eerste 4-Reeks Coupé.

De concept BMW 4-Reeks Coupé kondigt een toekomstige middenklassecoupé aan. Die vervangt de huidige 3-Reeks Coupé, en wordt dus de vierde generatie van deze koetswerkvariant. De naamsverandering komt van een marketingbeslissing om alle coupés en cabrio's voortaan een even getal te geven, naar het voorbeeld van de 6-Reeks, die is afgeleid van de 5-Reeks berline. In afwachting van de definitieve versie van de 4-Reeks geeft deze conceptcar in elk geval de grote lijnen weer, om niet te zeggen dat hij nagenoeg identiek is aan het eindproduct. De auto is zowel uiterlijk als qua interieurstijl onmiskenbaar een BMW, en uiteraard is hij ook een achterwielaandrijver. Over het motorenpalet is officieel nog niets bekend, maar verwacht wordt dat het grotendeels is gestoeld op dat van de 3-Reeks berline.

De 4-Reeks Coupé is 4.641 millimeter lang en heeft een wielbasis van 2.810 millimeter. Hij is verder 1.826 millimeter breed en 1.362 millimeter hoog. Die proporties geven hem een gestrekte lijn met zijn lange motorkap en duikende neus. Aan de voorkant zie je trouwens het sterkst dat hij met de 3-Reeks verwant is. De passagiersruimte is naar achteren verschoven en de overhangen zijn zo klein mogelijk gehouden. Achter de voorwielen zijn 'Air Breather'-ventilatieroosters te zien. Die veroorzaken volgens BMW een aerodynamisch effect dat het verbruik helpt verminderen.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten